Verslo banga
Įmonių naujienos Renginiai Žinių bankas BLOG'as Verslo žurnalai Mano nustatymai
 Portalas turintiems tikslą.Spalio 23, ketvirtadienis 
 Straipsnių sąrašas
 Naujausi straipsniai
 Populiariausi straipsniai
Naujienos
10x15 cm nuotraukų spauda - už 9 ct!
Patentinės informacijos savaitė PATINFO 2013
Automobilis su pažeistu stiklu aplenks draudikus ir keliaus tiesiai į stiklų keitimo įmonę
Ūkio banko turto vertinimas baigtas, opcionų pardavimo procesui kliūčių nebeliko
Į Rusiją neįleistais pieno produktais nuo kitos savaitės prekiaus "Iki"
"Maxima" tiesia pagalbos ranką Lietuvos pieno perdirbėjams
Atšaukiamas nuodugnios patikros režimas Lietuvos pasienyje
Lietuvių "startup‘ams" - galimybė prisistatyti 100 mlrd. litų investicijoms
Lietuvoje vis dažniau darbuotojai iš darbdavių sulaukia papildomo skatinimo
Savaitgalį Kaune padvigubėjo nekilnojamojo turto pardavimai
daugiau  
Plastikinės taros plastika
Euroverslo naujienos spausdinti>


 
Kartą parduotuvėje nusidriekė didžiulė eilė, ir tam, kad "užmuščiau laiką", atlikau eksperimentą – suskaičiavau, kiek prekių vienoje lentynoje buvo sudėta į plastikinę pakuotę.

Ir ką gi – iš 46 skirtingų rūšių prekių, buvusių lentynoje, tik 8 buvo įvyniotos į foliją ir popierių.

Tiksliau, tai buvo šokolado plytelės. Visi kiti gaminiai toje lentynoje, kur, kaip nesunkiai atspėsite, buvo saldumynai, bent iš išorės buvo aptraukti polietileno plėvele, sudėti į plastikines dėžutes ar suberti į traškančius pakelius.

Jei tokį eksperimentą būčiau atlikusi gaiviųjų gėrimų skyriuje, skirtumas, ko gero, būtų dar didesnis. Beveik visi gaivieji gėrimai, net kai kurių gamintojų alus, sidras ir kokteiliai, pilstomi į įvairios talpos plastikinius butelius.

Plastiko patogumą seniai pastebėjo ir pienininkai. Šiaulių plastikinės taros ir jos ruošinių gamybos įmonės "Putokšnis" generalinis direktorius Alvydas Stulpinas džiaugiasi užčiuopęs perspektyvią verslo sritį ir teigia, kad plastikas – ateities tara.

Pasak A. Stulpino, mintį pradėti gaminti plastikinę tarą pakišo ankstesnio verslo sunkumai. "Apie 1994 metus Lietuvoje prasidėjo vaisvandenių mada, tačiau butelius limonadui pilstyti reikėdavo vežtis iš Lenkijos, o tai buvo ir brangu, ir nepatogu", – kalba pašnekovas. Tada vaisvandenių gamybos įmonės savininkai nutarė patys užsiimti taros gamyba. Pagalbinis verslas labai greitai tapo pagrindiniu, ir įmonė, anksčiau žaliavą įsiveždavusi iš Europos, Beniliukso šalių gamintojų, pati pradėjo aprūpinti kitas valstybes.

Šioje vietoje derėtų paaiškinti, jog "Putokšnio" verslas yra dviejų dalių: plastikinių butelių ir jų ruošinių gamybos. Šiandien ruošiniai sudaro 80 proc. produkcijos. Aritmetika čia paprasta – į mašiną geriausiu atveju galima sutalpinti iki 30 tūkstančių butelių, o ruošinių – 10 kartų daugiau. Pagrindinės eksporto šalys yra Vakarų Europa - 40 proc., Skandinavija - 10 proc., Rytų Europa – 10 proc., visa kita - Baltijos šalys. Lietuvoje lieka apie 20 proc. produkcijos.

Reklamos daug nereikia

A. Stulpinas pripažįsta, kad ypatingų rinkodaros ar reklamos pastangų toks verslas nereikalauja. Pasak įmonės direktoriaus, plastikinės taros gamintojai yra beveik 100 proc. priklausomi nuo gaiviųjų gėrimų gamintojų ir padėties gaiviųjų gėrimų rinkoje.

"Vyksta globalizacija, gėrimų pramonės kompanijos, naudojančios mūsų produkciją, irgi stambėja. Didžiosios tarptautinės kompanijos nebemato sienų - Rytų Europos šalyse kuria savo gamyklas, investuoja ir įsiskverbia į naujas rinkas. Dirbant su tarptautinėmis kompanijomis atsiveria itin plačios verslo galimybės ir perspektyvos", – kalba A. Stulpinas.

Vis dėlto yra du svarbūs dalykai, kuriems "Putokšnis" skiria ypač daug dėmesio: tai - kokybė ir logistika. "Svarbiausia gėrimų gamintojui pristatyti ruošinius laiku ir vietoje. Jie juk irgi nenori prikaupti sandėliuose nereikalingo balasto", – sako "Putokšnio" direktorius. Ir antras, bet ne mažiau svarbus dalykas, – kokybė. "Putokšnis" turi atitikties ISO 9001 ir ISO 14000 sertifikatus, kurie veikia kaip svarus argumentas ieškant naujų verslo ryšių.

Tiesa, kiekvienoje rinkoje "Putokšnis" taiko skirtingą strategiją, nes verslo specifika kiekvienoje šalyje yra vis kitokia. "Pardavimo gebėjimai, vadyba, kainodara, lankstumas, žmonių ištekliai yra labai reikšmingi veiksniai, lemiantys sėkmę Vakarų ir Rytų rinkose. Skirtingose rinkose daugiau dėmesio reikia skirti vis kitiems veiksniams – vienur svarbu kainodara, kitur – kokybė", – pamažu atskleidžia daugianarę verslo sėkmės formulę A. Stulpinas.

Praėjusiais metais bendrovė atliko didelį šuolį – apyvartą padidino beveik pusantro karto, uždirbo 5 mln. litų pelno. Be to, pernai buvo atidarytos naujos gamybos patalpos Zokniuose, nupirkta naujų įrengimų, bendros investicijos siekė 15 mln. litų. Šiuo metų įmonėje dirba 120 žmonių. "Kol kas neturime tik perdirbimo linijos, nors reikėtų", – kalba A. Stulpinas. Idėja jau brandinama, ir nors direktorius dar nesiryžo atskleisti konkrečių detalių, išdavė, jog tai – "mėnesių klausimas".

Ruošiasi naudotis struktūriniais fondais

Lietuvai ruošiantis stoti į Europos Sąjungą, "Putokšnio" direktorius ypatingų sukrėtimų nesitiki. "Sunkumų yra ir bus", – ramiai nusiteikęs įmonės vadovas. "Konkurencija, be abejonės, didės tiek Lietuvoje, tiek kitose rinkose. Kokių nors išskirtinių priemonių netaikysime. Orientuojamės į kitus dalykus – struktūrinių fondų įsisavinimą, projektų rengimą, kad gautume iš jų finansinę paramą, kurią įsisavinus būtų lengviau konkuruoti", – dėsto A. Stulpinas.

Įmonėje yra sudaryta darbo grupė, rengiami susitikimai su Ūkio ministerijos specialistais. "Putokšnio" direktorius ragina ir kitus verslininkus nesnausti. "Baikime verkšlenti apie tuos visus Lietuvos gamintojo gynimus ir prašyti valstybės institucijų padėti. Verčiau aktyviau veikime ir išnaudokime atsiveriančias galimybes, o tam laiko liko jau ne tiek daug", - ragina A. Stulpinas.

Apyvarta, mln.Lt Pelnas mln.Lt Darbuotojų skaičius
2002 62 5 120
2001 44 0,7 100

"Euroverslo naujienų" informacija.


Dalinkitės:
Google +1

Jūs neseniai lankėtės šiuose Verslo Bangos puslapiuose:
 Paieška
 
Prisijunkite
El. paštas
Slaptažodis
 
Euroverslo naujienos
Nr. 25 - 2003 Vasaris
Techninis reglamentavimas ES: senojo ir naujojo požiūrio direktyvos
Protokolas dėl gaminių atitikties įvertinimo ir pripažinimo naikina dar vieną eksporto į ES kliūtį
Pagrindiniai ES reikalavimai cheminėms medžiagoms ir preparatams
Nuo 2004-ųjų įsigalioja naujos buitinių prietaisų ženklinimo taisyklės
Plastikinės taros plastika
Ar ES dosnumas Lietuvai yra pergalė, ar pralaimėjimas?
Tam tikrų prekių grupių muitų ir kvotų pokyčiai, Lietuvai įstojus į ES
Europos Komisijos dėmesys SVV įmonėms
6-tosios bendrosios mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros programos vadovas
Europa siūlo gerinti maisto saugos kontrolę
ES juda žinių ekonomikos link
Artėjant karui verslas kainuoja brangiau
Ar Europa jau pasivijo Jungtines Valstijas pagal gyvenimo standartus?
Pasirinkite nr.
Euroverslo naujienos
© 2001-2012 UAB "Report LT" | Portalą redaguoja: Rūta Trainytė, tel. 8 616 19424, el. paštas redakcija@verslobanga.lt | Reklama "Verslo bangoje" | RSS