Verslo banga
Įmonių naujienos Renginiai Žinių bankas BLOG'as Verslo žurnalai Mano nustatymai
 Portalas turintiems tikslą.Gruodžio 28, sekmadienis 
 Straipsnių sąrašas
 Naujausi straipsniai
 Populiariausi straipsniai
Vadovas
2012 m.
Apsisukime 360 laipsnių
Prekės ženklo asmeniškumas
Parodų marketingas arba kaip tinkamai pasiruošti parodai
Šokiruojanti reklama. Ar tinka ji verslui?
Artėjantis akcininkų susirinkimas - įprasta, bet atsakinga procedūra
NK Verslas
Nr. 9
"Hansabankas" - prieš Vilniaus banką: kas laimės?
Priešas užnugaryje? Kaip susikalbėti su savo IT departamentu
Pagedusios investicijos: kodėl Lietuvos įmonės negauna naudos iš IT?
Nepaisant valdžios pastangų, IT rinka auga
Tikroji el. komercija įsibėgėja
Strategai ir konsultantai verslo mokymuose
Buriavimas rinkos štilyje
Kaip apsukti milijardą
Kaip Lietuvos valdininkai su politikais agituoja prieš Europos Sąjungą
Niekuomet mums investicijų nebus per daug
Konsultantė su niuansais
Warrenas Buffettas - gyva akcijų rinkos legenda
Metas tingėti Karibų jūros pakrantėje
Batai, batai, bateliukai...

2002-05-27
Brand One
spausdinti>


 
Dar niekada nebuvo "užderėję" tiek daug reklamų apie batus, kaip šiais metais. Kaip sakoma? "Vienas apie batus, kitas apie ratus", tai yra, nesusišneka.

Ko mes tik apie tuos batukus neišgirdom:
  1. "Batai įvairiems gyvenimo atvejams" (įrašykit pavadinimą :));
  2. "Moderni klasika" (įrašykit pavadinimą patys :) Kam labai sunku, primenu: "Salamander");
  3. "Žmoną rinkis, o..." (brrr! Toliau ir sakyti nesinori: "Žygio batai");
  4. "Į koją su mada" ("Step Top");
  5. "Įdomiam gyvenimui" ("Danija");
  6. Tai, ką pamiršau, mat ne taip ryškiai matėsi.
Batai – dalykas rimtas

Kiekvienam mūsų batai tikrai labai reikalingi. Be to, jie kuria mūsų įvaizdį, patvirtina mūsų skonį, įrodo mūsų statusą (batai iš "Salamander" arba "Tops!" iškart nurodo finansinių galimybių rangą).

Na, dar ir vaikščioti žymiai patogiau ir saugiau, ypač blogu oru. Batai įdomūs, būtini kiekvienam žmogui, išskyrus labai siaurą taip vadinamų "marginalų" segmentą.

Batų pirkimas susijęs ir su kasmetiniu atsinaujinimu: sezonai priverčia permąstyti savo garderobą, o kartu ir įvaizdį, pasivyti nuolat lekiančią paknopstom madą.

Mums svarbūs batai. Visi jų nori, ir visi juos perka. Pigesnius, brangesnius, gražesnius, negražius, kokybiškus, nelabai kokybiškus, patogius ir nelabai. Mintys apie batus sukasi kiekvieno galvoje maždaug kas 3-4 mėn., kai tik keičiasi sezonas.

Taigi visi žmonės (gal tik išskyrus kūdikius ir visiškus seneliukus) turi tam tikrą nuomonę ir įsivaizdavimą apie šį svarbų dalyką.

Mūšiai per TV

Šių metų batų parduotuvių TV reklamos protrūkis rodo, kad pasiektas tam tikras šios rinkos brandos etapas: jau pradėjo "trintis pečiais" beveik visi prekiautojai, ir visi nusprendė panaudoti patį galingiausią ginklą – TV.

Atkreipkite dėmesį, kaip kiekvienas iš jų priėjo prie šios problemos sprendimo, ką jie apie save pasakė.

Štai, kad ir "Žygio batai". Pavadinimas lyg ir sėkmingas, lyg ir apie batus, lyg ir įstringantis į atmintį, sudominantis. O reklama? "Rinkis žmoną pagal gražumą..."? Niekaip nesuprantu, kas čia per reklama. Nesuprantu, kodėl man tai turėtų būti svarbu, nesuprantu, kodėl batų ekspertė (berods Danutė?) kalba tokius niekus, kodėl nuo žmonos (tikrai svarbaus gyvenimo įvykio) peršokama prie batų.

Kaip bebūtų, batų mes turime paprastai daugiau, negu žmonų. Bent jau tie klientai, kurie eina į Gedimino prospekte esančią parduotuvę. Manau, kad tai reklama, kuri nori bet kokia kaina patraukti dėmesį.

Ji ir patraukė. Bet kokia kaina? Aš jaučiu, kad manęs niekas neprivers ten eiti pirkti batų. Nes aš įžeistas: mano žmoną, brangiausią man žmogų, palygino su batais. Ir ne bet kas, o "batų ekspertė", kuri apskritai yra iš kitos epochos vien dėl savo amžiaus.

Pareiškiu savo grubią nuomonę (nors ji ir būtų visiškai neprofesionali) – tai labai kvaila ir trumparegiška reklama, visiškai nubanalinanti prekinį ženklą "Žygio batai".

Klasika? Moderni klasika?

Na, o dabar apie "modernią klasiką". Ką čia bepasakysi? Juk Lietuva yra unikali šalis, kur jaunas, sėkmingas, prasimušęs tarnautojas tiesiai šviesiai ima ir pareiškia: "Na žinot, tradicinis, modernus alus, na, "Švyturys" (!?).

Kai danai išgirdo šio jaunuolio žodžių vertimą, jie 3 kartus prašė atsukti atgal vaizdo kasetę ir paklausyti dar ir dar. Jie nesuvokė, kodėl mes – lietuviai – taip lengvai ir nesuvaržytai sutapatinam absoliučiai nesuderinamus polius: modernumą ir tradiciją, klasiką.

Mes, lietuviai, išradinga ir nekompleksuota tauta: kas nors mums pasakė, kad "klasika" gali būti "moderni" (o konkrečiai tai buvo pasakyta alaus reklamoje), mes ir tikim. Ir dar pratęsiam šią "logiką" kitoms produktų grupėms. Pavyzdžiui – batams.

Bet iš tiesų "Salamander" šūkis man patinka, nes jis labai gerai pataiko į pačią tautos mąstymo esmę.

 1 2 

Dalinkitės:
Google +1

Jūs neseniai lankėtės šiuose Verslo Bangos puslapiuose:
 Paieška
 
Prisijunkite
El. paštas
Slaptažodis
 
Patarimai
Kaip rasti pirkėją
Prosumeriai: tendencijas platinantys vartotojai
Dešimt būdų sugadinti brendą
Interneto auditorijos poreikius galima pažinti
"Pozicionavimas" lietuviškai
Pozicionavimas ir mada
Tradicijos versle
MG ar MG?
Draudimas, privalomasis
Laikas gyventi smagiai, arba "Estai"
"Merrild" prieš "Jacobs"
Prekinio ženklo galia
Internete mus valdo
Nemesk kelio dėl takelio
Nemeluok
Marketingas ir sveikas protas
Mokėjimas už paspaudimus - interneto reklamos penicilinas
Ar egzistuoja reklama Lietuvos internete?
Dar viena gera reklama
Kaip reklamuotis televizijoje
Kaip reklamuotis radijuje (1)
Kaip reklamuotis radijuje (2)
Kaip reklamuotis radijuje (3)
Kaip vartotojas apsisprendžia pirkti
Norėti galima daugiau, bet galvoti irgi reikia daugiau
Kaip buvo kuriami "Kalnapilio filmai"
Kas yra tikslinė grupė?
Ar jūsų reklamos agentūra vis dar yra TIK reklamos agentūra?
Viena esminė reklaminė žinutė. Atrodo paprasta?
Kaip apibrėžti reklamos kampanijos tikslus
Pažinkime konkurentus stebėdami jų reklamą
Ar prekės vardas gali padėti parduoti?
Išrinkti geriausi lietuviškos reklamos darbai
Reklamos agentūra - vykdytojas ar partneris?
Kaip Lietuvoje vartojama žiniasklaida (1)
Kaip Lietuvoje vartojama žiniasklaida (2)
KIS principas reklamoje
Kada investicija į reklaminę medžiagą – pinigų švaistymas?
Dilema reklamos vadybininkams: statika ar dinamika?
Kokia reklama gera
Interneto reklama: logika ar tradicinis požiūris
Partizaninis marketingas
Reklamos kampanijos biudžeto efektyvumas
Moters vertė - trys centai už minutę
Reklamos žodžių prasmė
Kaip įvertinti, ar reklama susilaukė dėmesio
Placebo efektas marketinge
Kaip reklamuotis "Google" paieškos sistemoje
Reklama internete
Reklama spaudoje: pranašumai ir trūkumai
Kavinės marketingo plano pavyzdys
Kainodara
Hiperpaslaugos ir jų kaina
Žingsnis po žingsnio į prekybos tinklus
Į klientą orientuotas pardavimas
Dažniausiai pasitaikantys klientų tipai
Kaip sušvelninti ginčą su nepatenkintu klientu
Kaip išmokti profesionalaus pardavimo
Kaip laimėti derybose?
Kodėl bijome pardavėjų?
Prekių ženklo vidinio pozicionavimo subtilybės
Vadovaukitės trijų K taisykle
Lojalumas ir prisirišimas
3 būdai, kaip sukurti neefektyvią lojalumo programą
Lojalumo kortelės (2)
Lojalumo kortelės (1)
Apie standartinį pardavėją, nemėgstantį juokų pirkėją ir baimę likti nesuprastu...
Pirkėjo prieštaravimų išsiaiškinimas ir neutra-lizavimas
SPIN pardavimų technikos taikymas
Ryšiai su visuomene tebeieško vietos rinkodarininkų arsenale
Išmokite save pagirti
Jei ruošiate pranešimą spaudai
Kaip nereikia daryti spaudos konferencijų
Kaip "supakuoti" žurnalistą
Ką reikėtų žinoti norint reklamuotis spaudoje
Norite būti išgirsti? Kalbėkitės
Labas, turiu gerą naujieną!
Viešųjų ryšių krizė Vilniaus banke
Reklama
Interneto auditorijos poreikius galima pažinti
Naujienos
10x15 cm nuotraukų spauda - už 9 ct!
Patentinės informacijos savaitė PATINFO 2013
Automobilis su pažeistu stiklu aplenks draudikus ir keliaus tiesiai į stiklų keitimo įmonę
Ūkio banko turto vertinimas baigtas, opcionų pardavimo procesui kliūčių nebeliko
Į Rusiją neįleistais pieno produktais nuo kitos savaitės prekiaus "Iki"
"Maxima" tiesia pagalbos ranką Lietuvos pieno perdirbėjams
Atšaukiamas nuodugnios patikros režimas Lietuvos pasienyje
Lietuvių "startup‘ams" - galimybė prisistatyti 100 mlrd. litų investicijoms
Lietuvoje vis dažniau darbuotojai iš darbdavių sulaukia papildomo skatinimo
Savaitgalį Kaune padvigubėjo nekilnojamojo turto pardavimai
daugiau  
© 2001-2012 UAB "Report LT" | Portalą redaguoja: Rūta Trainytė, tel. 8 616 19424, el. paštas redakcija@verslobanga.lt | Reklama "Verslo bangoje" | RSS