Verslo banga
Įmonių naujienos Renginiai Žinių bankas BLOG'as Verslo žurnalai Mano nustatymai
 Portalas turintiems tikslą.Spalio 2, ketvirtadienis 
 Straipsnių sąrašas
 Naujausi straipsniai
 Populiariausi straipsniai
Vadovas
2012 m.
Apsisukime 360 laipsnių
Prekės ženklo asmeniškumas
Parodų marketingas arba kaip tinkamai pasiruošti parodai
Šokiruojanti reklama. Ar tinka ji verslui?
Artėjantis akcininkų susirinkimas - įprasta, bet atsakinga procedūra
NK Verslas
Nr. 9
"Hansabankas" - prieš Vilniaus banką: kas laimės?
Priešas užnugaryje? Kaip susikalbėti su savo IT departamentu
Pagedusios investicijos: kodėl Lietuvos įmonės negauna naudos iš IT?
Nepaisant valdžios pastangų, IT rinka auga
Tikroji el. komercija įsibėgėja
Strategai ir konsultantai verslo mokymuose
Buriavimas rinkos štilyje
Kaip apsukti milijardą
Kaip Lietuvos valdininkai su politikais agituoja prieš Europos Sąjungą
Niekuomet mums investicijų nebus per daug
Konsultantė su niuansais
Warrenas Buffettas - gyva akcijų rinkos legenda
Metas tingėti Karibų jūros pakrantėje
Internetinis marketingas

2005-01-06
Paulina Marcinkevičiūtė
spausdinti>


 
Šiandien internetas yra tapęs bene pagrindine ir patogiausia komunikavimo priemone, ryšių su visuomene kanalu. Galima pastebėti, kad kibererdvė ne tik dubliuoja realiąją, bet vis dažniau ją visiškai pakeičia. Pvz., žiniasklaida: bene visi stambieji dienraščiai, žurnalai turi savo internetines svetaines, tuo pačiu atsiranda vis daugiau vien tik internetinių informacinių portalų.

Analogiškai plečiasi:

  • elektroninė komercija - pirkimai, pardavimai, tarpininkavimas, užsakymai, tiekimas, finansiniai atsiskaitymai ir pan.;
  • virtualus bendravimas - konferencijos, forumai, bendradarbiavimas, susitarimai, konsultacijos, darbo organizavimas ir darbuotojų kontrolė;
  • rinkodara - reklama, skelbimai, elektroninė leidyba, žiniasklaida, tiesioginis pardavimas ir kt.
Elektroninė komercija Lietuvoje dar nėra plačiai paplitusi. Tai lemia keletas priežasčių:

  • Konservatyvumas. Dalis vartotojų nepasitiki tokia pardavimo forma, jie negali prekių pačiupinėti, pavartyti rankose, įsitikinti prekės kokybe. Verslininkai nėra įsitikinę tokios prekybos efektyvumu, nežino, kaip organizuoti e-komerciją.

  • Ribotas prieinamumas prie interneto. Ne visi vartotojai turi sąlygas pastoviai naudotis internetu. Kai kurių įmonių potencialūs klientai internetu naudojasi labai retai arba iš viso nesinaudoja, pvz., kaimų ar regionų gyventojai, vyresnio amžiaus žmonės ir kt.

  • Naudojimosi internetu įgūdžių trūkumas. Dalis vartotojų naudojasi internetu, tačiau prekių paieškos ar užsakymo sistemos jiems atrodo per sudėtingos, todėl jie mieliau važiuoja porą kilometrų iki parduotuvės.

  • Efektyvumo trūkumas. Dalis verslininkų atsisako e-komercijos, nes negali įsitikinti jos efektyvumu. Kiek efektyvus yra šis pardavimo būdas, priklauso nuo to, ar profesionaliai jis yra organizuojamas.
Dažniau įmonės susikuria internetines svetaines, kuriose skelbia informaciją apie įmonę, jos vykdomą veiklą, aprašo prekes ar paslaugas. Yra keletas dažniausiai pasirenkamų svetainės tipų:

  1. Informacinis puslapis - vizitinė kortelė. Statiškas internetinis puslapis, kuriame nurodyta pagrindinė informacija apie įmonę, firminiai, prekiniai ženklai, kontaktai, trumpai aprašyta veiklos specifika.

  2. Internetinė svetainė – katalogas. Neribotas skaičius puslapių, pateikta išsami informacija apie įmonę, pakankamai išsamus paslaugų ar produktų aprašymas, įgyvendinti projektai ir kita informacija skatinanti vartotoją užsisakyti įmonės produkciją.

  3. Internetinė svetainė – parduotuvė. Be išsamios informacijos apie įmonę ir produkciją, integruotos papildomos funkcijos: produktų ar paslaugų užsakymo, apmokėjimo, apskaitos sistemos, kitos funkcijos, susijusios su klientų aptarnavimu ir pardavimais.

  4. Portalai (angl. portal site). Išsamus, funkcionalus informacinis internetinis puslapis. Integruoti įvairių paskirčių forumai, paieškos sistemos, anketos, žaidimai, bibliotekos, patalpintos nuorodos į kitas svetaines ir t. t.
Jei turite savo internetinę svetainę, dar nereiškia, kad ji duos norimą rezultatą – pasieks potencialius jūsų klientus. Svetainės sukūrimas yra tik pusė darbo. Kita pusė - padidinti svetainės lankomumą ir populiarumą. Keletas patarimų, kaip išpopuliarinti savo internetinę svetainę.

  • Adresas. Adresai paprastai pasirenkami pagal įmonės pavadinimą arba kokį nors raktinį žodį, atspindintį įmonės veiklos specifiką. Adresas taip pat yra raktinis žodis, pagal kurį svetainė surandama paieškos sistemose. Adresas turi būti trumpas, lengvai įsimenamas, lengvai surandamas, atspindintis veiklos specifiką. (www.knygos.lt, www.personnel.com, www.dizainas.lt, www.noriudarbo.lt ir t. t.)

  • Reklama įprastomis priemonėmis. Savaime suprantama, svetainę galima išpopuliarinti ir naudojant standartines reklamos priemones. Nurodykite svetainės adresą vizitinėse kortelėse, firminiuose blankuose, reklaminiuose lankstinukuose, ant firminių tušinukų, skelbimuose, reklaminiuose klipuose, stenduose ir pan.

  • Internetinis marketingas.
Dažniausi būdai, kuriais galima išpopuliarinti svetaines, yra šie:

  • Paieškos sistemos yra bene efektyviausias svetainių populiarinimo būdas. Paieškos sistemose užregistruojami raktiniai žodžiai, kuriuos įvedus paieškos sistemoje atsiranda nuoroda į jūsų svetainę. Yra mokamos ir nemokamos paieškos sistemos. "Google" paieškos sistemos duomenimis, beveik pusė lankytojų patikrina tik po vieną nuorodą, daugiau nei 80 proc. aplanko ne daugiau nei tris, o trečią iš paieškos rezultatų nuorodų aplanko tik kas dešimtas lankytojas.

    Jei pageidaujate būti kuo aukščiau eilėje, turėsite sumokėti atitinkamą mokestį, priklausomai nuo jūsų vietos eilėje ir paieškos sistemos, kurioje registruojatės. Galima registruotis ir lietuviškose paieškos sistemose, kurios tuo pačiu užregistruoja jūsų pasirinktus žodžius pagrindinėse tarptautinėse paieškos sistemose. Už geresnę vietą tarp paieškos sistemos rezultatų daugumoje jų taip pat reikia mokėti.



  • Reklaminės užsklandėlės, skydeliai (angl. banner). JPG arba GIF formato reklaminiai paveikslėliai su riboto kiekio informacija talpinami įvairiuose tinklapiuose su nuoroda į jūsų internetinę svetainę. Yra nemokamos "bannerių" apsikeitimo sistemos, o norint patalpinti skydelį dažnai lankomuosiuose portaluose, reikia papildomai mokėti. Kainos svyruoja labai įvairiai. Vienose 20 000 Lt per metus, kituose 600 Lt per dieną, dar kituose, kaip jau minėjau, nemokamai. Svarbu tinkamai sukurti reklaminį skydelį.

    Pasirinkite tinkamą dydį - didesniems skydeliams atidaryti reikia ilgesnio laiko. Dauguma vartotojų yra nekantrūs ir, jei puslapis ilgai kraunasi, jį iš vis išjungia, ypač jei jis nėra aktualus. Panaudokite dėmesį pritraukiančius elementus (spalvos, judesiai, mirgėjimas, vaizdo kaita ir pan.).

    Dažnai lankomi puslapiai mirga nuo įvairiausios informacijos, puslapio viršuje ir šonuose pridėtų reklaminių skydelių. Tai blaško vartotojo dėmesį ir jis nesąmoningai atsiriboja nuo tokios informacijos, dėmesį sukoncentruodamas į savo ieškomą informaciją.

    Pvz., prisiminkite, kada paskutinį kartą skaitėte straipsnį www.delfi.lt ir kiek reklaminių skydelių prisimenate, arba kai ieškojote jums reikiamos įmonės kataloguose www.imones.lt, www.visalietuva.lt – kokią informaciją pamenate? Dabar prisiminkite, kiek yra ir kaip atrodo reklaminiai skydeliai, esantys šitos svetainės tituliniame puslapyje.

    Štai jums ir netradicinė nuomonė – labiausiai lankomuose portaluose dėl informacijos pertekliaus reklaminiai skydeliai sunkiau pastebimi. Skydelio dizainas turi būti profesionalus. Spalvos turi būti parinktos profesionaliai. Pamenate rinkiminę antireklamą prieš konservatorių ir socialdemokratų koaliciją – raudonos ir žalios spalvos dėmes?

    Sumaišius šias spalvas išeina spalva nežadinanti apetito, nors reklamoje ji pavaizduota ir nebuvo. Taigi spalvos turi būti parinktos profesionaliai, t. y. spalvos turi ne tik derėti ir gražiai atrodyti, jos visų pirma turi paveikti emocijas. Skydelyje galima vaizduoti simbolius, logotipus, prekės ženklus. Atkreipkite dėmesį į grafiką. Visa tai parodo įmonės solidumą. Tinkamai parinkite informaciją.

    Reklaminėse užsklandėlėse, skydeliuose turi būti aiškūs, įsimintini, dėmesį pritraukiantys šūkiai. Skydelyje turi būti užfiksuota komanda. Mokykimės iš amerikiečių. "Banneriuose" didžiausiomis raidėmis visada būna užrašyta komanda – "CLICK!", "GET FREE!", "BUY IT NOW", "TAKE YOUR MONEY!", "PHONE NOW!" ir t. t. Ką turi padaryti vartotojas pamatęs skydelį? Be komandos nėra vykdymo.

  • Tinklinis marketingas. Šis būdas dažniausiai naudojamas svetainėms e-komercijai plėsti, bet galima ir paprastai svetainei populiarinti. Savo svetainėje galite sukurti e-parduotuvę, kurioje yra jūsų prekių ar paslaugų aprašymas, prekių nuotraukos, užsakymo (gali būti ir tiesioginio apmokėjimo) sistema. Taigi vartotojai gali internetu užsakyti jūsų prekes arba paslaugas. Jei sudėtingos užsakymų-apskaitos sistemos jums nereikia, galite tiesiog įdėti anketą prekių ir paslaugų užsakymui.

    Sukuriama apskaitos sistema, fiksuojanti, iš kokios svetainės, kada ir koks užsakymas buvo priimtas. Sudaromos sutartys su kitų svetainių šeimininkais, talpinančiais nuorodas į jūsų svetainę iš savosios. Jie tampa savotiškais jūsų paslaugų platintojais ir gauna komisinius už klientus, atėjusius per jų svetainę, arba tiesiog už paprastus vartotojus, kurie apsilankys jūsų svetainėje. Šis būdas taip pat labai populiarus JAV. Pinigai mokami vien tik už apsilankymus svetainėse.

  • Elektroniniai tinklai. Tai įvairūs forumai (diskusijų grupės), konferencijos, e-skelbimų lentos, tarnaujantys informacijos sklaidai. Elektroniniai forumai organizuojami per diskusinius kambarius. Dažniausiai forumą sudaro: diskusijų kambarys, skelbimų lentos, informaciniai puslapiai ar biblioteka. Elektroninės konferencijos – supaprastintas forumų variantas.

    Paprastai konferencijos narių elektroninių pašto dėžučių adresai yra prijungiami prie bendros konferencijos, taigi kiekvienas laiškas, išsiųstas į konferenciją, tuo pačiu siunčiamas ir į nario elektroninį paštą. Yra specializuotos konferencijos ir forumai, jungiantys keleto sričių specialistus ar potencialių vartotojų grupes. Įmonės, susivienijusios į asociacijas pagal šakas, įvairios organizacijos, klubai ir pan. turi savo el. konferencijas, forumus. Jie yra pakankamai efektyvūs perduodant informaciją.

  • Lankytojų masalas. Svetainė turi būti ne tik lengvai randama, ji turi būti patraukli vartotojui. Kartą apsilankęs vartotojas turi norėti jūsų svetainėje apsilankyti dar kartą. Lankytojai gali būti pritraukiami įvairiais būdais, priklausomai nuo įmonės veiklos specifikos ir tikslinės publikos – jūsų potencialių klientų - poreikių.

    Tinklapiuose turi būti patraukli, naudą teikianti, nuolat atnaujinama informacija, galinti sudominti ne tik potencialius jūsų klientus, bet ir potencialius partnerius. Informacija turi būti išdėstyta taip, kad svetainėje būtų lengva orientuotis. Vaizdingai pateikti jūsų produkcijos ar paslaugų aprašymą, informuoti apie vykstančias akcijas, esančias nuolaidas. Integruoti forumus, konsultacijų kambarius, svečių knygas ar kitas priemones, kurių dėka lankytojai galėtų bendrauti su jūsų darbuotojais. Integruoti papildomas naudingas funkcijas: kalendorius, skaičiuokles, paieškos sistemas, animaciją, žaidimus ir kitas priemones, galinčias pritraukti jūsų potencialius vartotojus.

    Internetas yra svarbus komunikacijos kanalas, reikia tik tinkamai juo pasinaudoti. Internetinės svetainės yra ne tik informacijos sklaidos, bet ir pigi aplinkos analizės priemonė. Galite fiksuoti lankytojų skaičių, bendrauti su klientais, analizuoti jų komentarus.

Dalinkitės:
Google +1

Jūs neseniai lankėtės šiuose Verslo Bangos puslapiuose:
 Paieška
 
Prisijunkite
El. paštas
Slaptažodis
 
Patarimai
Kaip tobulinti verslą
Keli pastebėjimai apie interneto tinklapių kūrimo rinką
Dešimt karo taisyklių, kaip nugalėti konkurentus naudojant verslo valdymo sistemas
Informacijos apsauga ir verslo interesai
CRM - langas į milijono klientų protus
Baltijos šalių bendrovės tikisi naudos iš CRM
Galas "piratavimui"
Kaip išsirinkti delninį kompiuterį?
Ar informacinės technologijos remia įmonės strategiją
Svetainės turinio valdymas - interneto rinkodaros įrankis
Kaip ES žlugdo technikos pažangą
Informacijos laikmenų rinkos laukia permainos
Kas tai yra kompiuterinių paslaugų outsourcing'as?
Kas yra intranetas?
Kaip patrigubinti pelną iš jūsų interneto svetainės?
Grąžintas PVM - mažesnės išlaidos degalams
Siunčiant krovinį verta pasidomėti vežėjo atsakomybe bei krovinių draudimu
Vadovas - lyderis ar administratorius. Ar egzistuoja balansas?
Kontrolingas - kas tai?
Procesinis požiūris į įmonės valdymą
Komunikacijos svarba
Mikrovadyba užsmaugs jūsų verslą
Pramonė neišnaudoja gamybinių pajėgumų
Statybos projektų valdymo ypatumai
Darbas su klientais logistikoje
Ekonomisto komentaras: ką daryti, kad klestėtų Lietuvos ekonomika
Projektų vadybos principai
Smulkusis verslas: trys viename
Lituanistai siautėja
10 priežasčių nieko nekeisti įmonės valdyme
"Alitai" suteiktas ISO 14001
E-parduotuvės Lietuvoje
Pristatyti "Valdžios elektroniniai vartai"
Gyventojai vis dar nepasitiki prekyba internetu
Kiek kainuoja apsaugoti savo būstą
Ar leisime falsifikatams karaliauti?
Kaip įsigyti šaunamąjį ginklą savigynai
Ginklas savigynai - ne žaisliukas
Kaip buvo statomi Dvyniai
Informacija - galingiausias ginklas versle
Raginama daugiau ES paramos lėšų skirti žinių ekonomikos plėtrai
"UVS Group" koncentruoja veiklą Baltijos šalyse
Phare ELECTRANET projektas
"Informacijos tinklas" pristato naują informacijos valdymo sistemą
"Elektroninių mašinų perdirbimas" šiemet planuoja mažesnį pelną
Nuolatinių interneto vartotojų atžvilgiu Lietuva gerokai atsilieka nuo ES, kainos atžvilgiu - pastebimai lenkia
"Fujifilm Lietuva" prognozuoja sparčią skaitmeninės fotografijos plėtrą Lietuvoje
Išleista "Linux" administravimo knyga
"DocLogix" kuria partnerių tinklą Baltijos šalyse
"Lango į ateitį" kursuose šiemet interneto pradmenų išmoks 20 tūkst. Lietuvos žmonių
"Infobalt" parodoje "Sonex" pristatė pirmuosius pagamintus nešiojamuosius kompiuterius "mVector"
EDGE ryšys Lietuvoje pradės veikti dar šiais metais
"Infobalt" bendradarbiaus su Žinių ekonomikos forumu bei pramonininkais
"Infobalt" parodoje šalies vadovas užsisakė Kalėdų senelio sveikinimą mobiliuoju telefonu
Šalies vadovas "Infobalt" parodoje pasijuto tarsi Alisa stebuklų šalyje
Informacijos technologijų plitimas Lietuvoje lėtėja, tvirtina "TNS Gallup"
Lietuva privalo investuoti į mokslą ir tyrimus, tvirtina ekspertai
A. Kubilius: struktūriniai fondai neturi "nusėsti Vilniuje"
"MicroLink": geriausias scenarijus Baltijos IT sektoriui - bendrovių konsolidacija ir inovacijos
"Infobalt" ragina kurti informacijos technologijų ministeriją
Prezidentas ragina skatinti investicijas į mokslą ir tyrimus
Dešimtoji paroda "Infobalt" šiemet tikisi sulaukti daugiau dalyvių
Pirmasis "Infobalt" dešimtmetis - informacinės visuomenės savaitės puošmena
Duokite internetą bibliotekose!
Vilniuje baigėsi Pasaulio informacijos technologijų forumas
Vilniaus deklaracija nurodo informacinės visuomenės plėtros gaires
UNESCO atstovas ragina internetizuoti bibliotekas
Seimo pirmininkas siūlo išplėsti Informacinės visuomenės plėtros komiteto galias
Vilniaus e. miesto raidos gairės pristatytos tarptautiniame informacijos technologijų forume
Vaizdointerviu iš WITFOR - internete
E-vyriausybės dėlionė
Ministras Pirmininkas priėmė UNESCO Generalinio direktoriaus pavaduotoją
WITFOR dalyviai akcentuoja bendradarbiavimo svarbą
"Informacijos tinklas" pasirengęs WITFOR iššūkiams
"Microsoft" skatina daugiau dėmesio skirti švietimui
Lietuvoje neišnaudojamos turimos ITT galimybės
Iki 2015 metų Lietuva informacijos technologijų srityje turėtų pasivyti ES, teigia premjeras
Biodegalai: mitai ir realybė
Finansų rinkos: aistra praėjo, liko išskaičiavimas
IT ūkis
Keli pastebėjimai apie interneto tinklapių kūrimo rinką
Naujienos
10x15 cm nuotraukų spauda - už 9 ct!
Patentinės informacijos savaitė PATINFO 2013
Automobilis su pažeistu stiklu aplenks draudikus ir keliaus tiesiai į stiklų keitimo įmonę
Ūkio banko turto vertinimas baigtas, opcionų pardavimo procesui kliūčių nebeliko
Į Rusiją neįleistais pieno produktais nuo kitos savaitės prekiaus "Iki"
"Maxima" tiesia pagalbos ranką Lietuvos pieno perdirbėjams
Atšaukiamas nuodugnios patikros režimas Lietuvos pasienyje
Lietuvių "startup‘ams" - galimybė prisistatyti 100 mlrd. litų investicijoms
Lietuvoje vis dažniau darbuotojai iš darbdavių sulaukia papildomo skatinimo
Savaitgalį Kaune padvigubėjo nekilnojamojo turto pardavimai
daugiau  
© 2001-2012 UAB "Report LT" | Portalą redaguoja: Rūta Trainytė, tel. 8 616 19424, el. paštas redakcija@verslobanga.lt | Reklama "Verslo bangoje" | RSS