Į klientą orientuotas pardavimas
2005-01-21
Eglė ir Vitoldas Masalskiai
spausdinti>
Kodėl jūsų kolegoms taip puikiai sekasi parduoti kompanijos produktus ir paslaugas, kai tuo tarpu jums, nepaisant nei jūsų užsidegimo, nei pastangų, viskas tartum krinta iš rankų?
Gal todėl, kad jiems atitenka geresni klientai, gal todėl kad jie prekiauja patrauklesnėmis produktų grupėmis, gal todėl, kad skyriaus vadovas jiems labiau padeda, dažniau išsiunčia pasimokyti, o gal jie tiesiog apsigimę prekeiviai?
Pirma profesionalaus pardavimo vadybininko aksioma pardavėjais ne gimstama, o tampama.
Antroji aksioma profesionalus pardavimas tai į klientą orientuotas pardavimas.
Pradedantis pardavėjas stengiasi parduoti tai, ką turi (tuomet tikslas pateisina priemones ir pardavėjo arsenalą sudaro tokios "pardavimo technikos" kaip įpiršti, įbrukti, pakabinti makaronus, užpudrinti smegenis), o jo labiau patyręs kolega stengiasi parduoti tai, ko klientui reikia.
Seminaruose pardavimo vadybininkams dažnai užduodamas klausimas, nuo ko prasideda pardavimo pokalbis su klientu. Keturi iš penkių atsako nuo produkto ar paslaugos pristatymo. Tai tipiškas į produktą orientuoto vadybininko atsakymas. Ką pasiekiame taip veikdami? Ko gero, tą patį, ką ir gydytojas, išrašantis pacientui receptą, neapžiūrėjęs jo, neišsiaiškinęs kuo pastarasis serga, jei apskritai kuo nors serga.
Kaip bet kuris save gerbiantis gydytojas pirmiausia pasiteirauja paciento, kuo šis skundžiasi, ką jam skauda, koks gydymas jam buvo taikytas iki šiol, taip ir profesionalas, tarkim, pardavinėjantis kompiuterius, neturėtų pradėti pardavimo pokalbio nuo to, kiek daug ir kokios įvairios įrangos jo kompanija gali pasiūlyti (ir dar už kokią begėdiškai žemą kainą).
Į klientą orientuotas vadybininkas, prieš suformuluodamas pasiūlymą, turėtų išsiaiškinti, kokie darbai bus vykdomi planuojamu įsigyti kompiuteriu, kokia programinė įranga turėtų būti instaliuota, su kokia išorine įranga jis turi būti suderintas, kiek žmonių naudosis šiuo kompiuteriu, kas prižiūrės įrenginių darbą ir pan.
Paradoksas, tačiau geriausius pardavimo rezultatus pasiekia būtent tie vadybininkai, kurie dieną naktį galvoja ne apie pardavimą, o apie klientą, su kuriuo turi reikalų.
Jei esate vadybininkas, artimiausio pardavimo pokalbio metu pamėginkite paskaičiuoti kiek laiko kalbate jūs ir kokią dalį pokalbio eterio jūs paliekate savo klientui. Jei santykis 80 proc. prie 20 proc. jums tikrai dar ankstoka prigulti ant laurų. Profesionalas bendraudamas su klientu, galvoja ne "ką dar tokio jam turėčiau pasakyti, kad jis pagaliau pasiduotų", o ką aš dar turėčiau išsiaiškinti, kad galėčiau susidaryti pilnesnį vaizdą apie tai, ko jam reikia".
Visai nebūtina pažerti klientui dešimtis įvairiausių produkto charakteristikų, pakaktų informuoti apie tas produkto savybes, kurios yra esminės jo poreikių patenkinimui.
Jei siekiate kada nors raškyti žvaigždes, bendraudamas su klientu, taip pat turėtumėte pamiršti žargoną, kuriuo puikuojatės siaurame kolegų-profų ratelyje. Į klientą orientuotas vadybininkas niekada nekalbės su klientu tik kompiuterių specialistui suprantamu slengu. Pirkėjas greičiausiai nesugebėtų paaiškinti, kuo Celeronas skiriasi nuo Pentiumo arba analoginis modemas nuo skaitmeninio ir jis turi pilną moralinę teisę ne mėginti suprasti jus, o tikėtis, kad jūs mėginsite suprasti jį ir jam paaiškinti viską žmonių kalba. Juk jis atėjo į jūsų saloną, jis atsinešė pinigus, kuriuos yra apsisprendęs išleisti ir tik nuo jūsų priklauso, kur jis išleis tuos pinigus jūsų ar jūsų konkurentų salone.
Taip pat nė akimirkai neturite pamiršti, kad atėjęs į saloną pirkėjas atsineša su savim problemą "Aš noriu įsigyti kažką, kas leis man išspręsti tai ir tai... ir aš pasiruošęs sumokėti." Vietoj to, kad pasiraitoti rankoves ir griebtis šakių mes prifarširuojame jo smegenis dar visa eile galvosūkių ("ar man iš tiesų reikalingi tie hercai ir kilobaitai, tokia skiriamoji geba ir tiek operatyvios atminties?!") ir dar paimame už tai pinigus.
Galiausiai pirkėjas moka pinigus ne už konkretų daiktą, o už galimybę patenkinti vienus ar kitus poreikius. Todėl, nors iš pirmo žvilgsnio tai gali atrodyti ir paradoksalu, klientas mieliau pirks ne pas tą pardavėją, kuris labiau išmano parduodamą produktą, o pas tą, kuris daugiau dėmesio ir pastangų skiria tam, kad išaiškinti (o gal ir padėti pačiam pirkėjui išsiaiškinti), ko gi jam ištiktųjų reikia; kompiuterio kalkuliatoriaus, kompiuterio interjero detalės, kompiuterio žaisliuko, kompiuterio - muzikinio grotuvo ar kompiuterio kažko kito.
Dar viena profesionalo ypatybė yra ta, kad jis nepamiršta kliento vos tik šis sumoka už prekę, susipakuoja ją ir pradingsta už durų. Atgaivinkite atmintyje visus tuos atvejus, kai per pastaruosius keletą metų pirkote bent kiek stambesnį daiktą šaldytuvą, televizorių, vaizdo grotuvą, dauginimo aparatą.
Ar bent vienas pardavėjas po to paskambino jums, kad pasiteirauti, ar viskas tvarkoje, ar esate patenkintas pirkiniu, ar neiškilo kokių nesklandumų ekspluatuojant įrenginį, ar nereikia pagalbos? Esu tikras, kad vargu. Nors, ko gero, nesupyktumėte, jei toks stebūklas atsitiktų. Priešingai įsidėmėtumėte ilgam laikui ir esant reikalui tikrai neieškotumėte kitos vietos pirkti.
Geras pardavėjas ne tas, kuris sugeba parduoti, geras pardavėjas yra tas, pas kurį pirkėjas grįžta dar ir dar kartą.
Pagaliau, agresyvus pardavimas yra ne tik kad mažai rezultatyvus, bet dar ir žiauriai sekinantis užsiėmimas. Ir žmonės, kurie yra paragavę pardavėjo duonos ir verčiau pasirinko kitą veiklos sritį, tai tikrai nebūtų padarę, jei žinotų, kad pardavimas gali būti visiškai kitoks, t. y., orientuotas į klientą ir todėl galintis suteikti net ir moralinį pasitenkinimą.
>
Lankytojų komentarai
Dainiukas
(2005.01.22 16:12)
fun, kaip teorija skiriasi nuo praktikos. Taciau siuose zodziuse tiesos yra. Linkiu visiems pardavejams tapti profais
)
lok
(2005.01.23 18:09)
Pats esu pardavejas ir pilnai sutinku su straispnio mintimi. is tikruju labai lengva ismokti apie produkta ir atejus klientui ispilti kaip zirnius i siena. Visai kitos priejimas kai pardavimas orientuotas i klienta, vien tik produkto ziniu nepakanka. Reikia rasti "kelia i kliento sirdi". Asmeniskai manau, kad butent tie pardavejai kurie bando ipirsti, uzburti ar prikabinti makaronu ir yra "nusmukde" pardavejo - kaip profesijos reitinga. Visiems pardavejams linkiu orientuotis i ilgalaikius santykius su klientu. Tik tokie pardavimai veda i dar didesnius pardavimus. Pagarba Joe Girard- geriausiam pasaulio pardavejui!
Vitoldas
(2005.01.23 18:35)
lok pratesiant tavo minti.
As tik galvoju, kad daugumas pardaveju tai puikiai supranta. Gal problema ju vadovuose? Gal vadovai "vercia" savo pardavejus "ipirsti, uzburti ir kabinti makaronus"?
Tiesa,- kas tas Joe Girard - nieko neteko apie ji girdeti...
Genrikas
(2005.01.24 08:35)
esu geras pirkejas, t.y. daug perku ir sau ir firmai.
Galiu pasakyti - dauguma pardaveju ir is tolo neatitinka straipsnio minties.
Bet yra ir labai geru. O perku daznai brangiau, bet pas tos, su kuriais galima pabendrauti, kurie gali PASIULYTI, o ne makaronu prikabinti ir kur be biurikratisku sposu galima viska apiforminti.
zanusi
(2005.01.24 09:18)
Sutinku sutinku, viskas labai grazu ir kogero tobula.
Slove pardavejui, kuris parduoda tai ko reikia pirkejui, o ne tai ka jam liepia parduoti. Noriu tik detale viena ineshti.Daznas lietuvis nupirks, ten kur pigiau, nors ir pardavejas jam paliko gera ispudi, pirkejas ishsiaskins detales, visus niuansus ie nubegs pas tavo konkurenta, kuris pasiruoshes kompensuoti savo netobuluma geresne kaina.Pvz. baldai, kompiuteriai ir t.t. Prisipazinkit, kad visi su tuo susiduriat. Suprantam visi, kad klientas yra dievas, taciau elgiasi dar vis kaip "tipelis". Dargi atvejai, kai ish anskto supalnuoti pirkimai(kisenes principas) kur tu kaip tobulas pardavejas jau aplamai nieko nenuveiksi, apart to, kad sau irodysi, kad atlikai viska kas nuo taves priklauso.
tikiu, kad kad nors tai baigsis, kol kas kantrybes visiems ir sekmes
Vitoldas
(2005.01.24 09:41)
Zanusi,
suprantu tamstos pesimizma. Manau, kad tavo samprotavimuose yra tikrai nemazai tiesos. Jei neteko pasivartyti, rekomenduoju pavartyti M.Zavadskio "Menas parduoti". Svieziai isversta i lietuviu kalba ir ... nebrangu
Eiline knyga, bet paprastai, aiskiai ir graziai sustato viska i savo vietas.
Algirdas
(2005.01.24 13:59)
Reikia sutikti kad mūsų pardavėjams dar dažnai trūksta profesionalumo, tačiau negalima padaryti negyvenamos salos, kur bus kitoks aptarnavimas negu aplinkui ir kai prie tokio aptarnavimo yra nepripratę jūsų klientai. Turi keistis ir pardavėjas ir klientas.
Vitoldas
(2005.01.24 14:16)
Zanusi,
suprantu tamstos pesimizma. Manau, kad tavo samprotavimuose yra tikrai nemazai tiesos. Jei neteko pasivartyti, rekomenduoju pavartyti M.Zavadskio "Menas parduoti". Svieziai isversta i lietuviu kalba ir ... nebrangu
Eiline knyga, bet paprastai, aiskiai ir graziai sustato viska i savo vietas.
Vitoldas
(2005.01.24 16:37)
Dovilei.
Sunku isivaizduoti vadova, kuriam butu visiskai vienodai - patenkinti jo klientai isigytais produktais ar ne. Na o jei tokiu esama, tai reiketu ne pykti ant jo uz tai, kad atleido is darbo, o padekoti, nes tokiai imonei tikrai jau suskaiciuotos dienos. Kita vertus, daug priklauso nuo to, KAIP mes pasakome vadovui apie nepatenkintus klientus...
simas
(2005.01.24 23:16)
banalu..
nusivyles
(2005.01.25 13:00)
Saunuoliai Masalskiai.
Daugiau tokio pobudzio straipsniu. Tik noretusi, kad informacija butu kiek daugiau susisteminta.
mindaugas
(2005.01.26 11:32)
Sutinku su straipsnio autoriais, tačiau čia kalbama apie pardavimą - kai bendravimas su klientu vyksta akis į akį! Pasiekti gerą rezultatą aš ir tai padarau, iš 10-ies parduodu 6-šiems. Bet sutikit, kad sunkiausi pardavimai yra telefonu! Žinau ką sakau, nes telefonu vartotojui lengva išvengti pokalbio:"neturiu laiko, blogai girdžiu, paskambinkit vėliau..." ir t.t.
O kad išmokti bendrauti su klientu profesionaliai, tam reikia nemažai appmokymų, žinių bei laiko!
Bet malonu kai po truputį Lietuvoje atsižvelgiama į pardavėjų ruošimą ir pan.
Vitoldas
(2005.01.26 12:13)
Mindaugui.
Pataiket i desimtuka. 4-ri is 10-ties seminaru, kuriuos imones pas mus uzsako savo pardavimo vadybininkams yra skirti butent taip vadinamam telemarketingui (nors pats terminas gal ir nelabai vykes). Ir si tendencija islieka stabili jau pora pastaruju metu. Tik gal su jumis nesutikciau, kad parduoti telefonu yra sunkiau. Jei kalbedamas telefonu, netycia uzlipsi klientui ant nuospaudos, jis nepaleis i tave stiklines, nepagriebs uz apykakles ir neisgrus pro duris...
Gal ypatumas tame, kad darbas su klientu telefonu yra kiek kitoks, negu tiesioginio kontakto metu. Keliame kitus tikslus, pasirenkame kitokia strategija, taikome kitas poveikio ir itaigos priemones...
mindaugas
(2005.01.26 14:02)
gerb. Vitoldai,
tikrai nesu pesimistas, tik žinau kaip yra nelengva, mielai dalyvaučiau seminaruose, tačiau tam reikia "Lt"..
Turėjau vieną seminarą, jis man davė naudos, bet man trūksta žinių, turiu įgudžių,patirties,medžiagos, bet...
Deja, bet nėra laiko skaityti J.Girard'o straipsnių ir kitų didžių pardavėjų:/
Man dar mokslai, ir labai pikta, kai žmogų vertina pagal kiek kursų baigęs ir kiek metų turi, tačiau pranokstu(aš 1-kursis,21 m.) daugelį 3-kursių kai kuriom žiniom. Čia ne į tema, bet turėjau omenyje apie darbdavius!
Vitoldas
(2005.01.26 14:55)
Mindaugui.
Labai gerai isivaizduoju tavo busena. Paciam savo laiku teko patirti panasia nuoskauda. Zinai, kai dabar uzeina panasios ar kitos juodos mintys, prisimenu viena istorija:
"Pas valstieti pabego kumele.
Kaimynai guodzia seni,-kaip tau, vargseli,nepasiseke.
Senis atsako,- gal nepasiseke, o gal ir pasiseke...
Kaimynai guztelejo peciais ir issiskirste.
Po keliu dienu kumele grizta ir parsiveda paskui save kaimene erzilu.
Kaimynai pavydziai sako seniui,-kaip tau pasiseke.
Senis atsako,- gal pasiseke, o gal ir nepasiseke.
Kaimynai guztelejo peciais ir issiskirste.
Kita diena, beganydamas kaimene, nuvirto nuo arklio senio sunus ir susilauze koja.
Kaimynai guodzia seni,- kaip tau nepasiseke.
Senis atsako,-gal nepasiseke, o gal pasiseke...
Kaimynai guztelejo peciais ir issiskirste.
Po savaites karaliaus dvariskiai tame kaime rinko rekrutus vykti i kara. Visus jaunus vyrus surinko, o senio sunu paliko.
Kaimynai pavydziai sako seniui,- kaip tau pasiseke.
Senis atsako jiems,- gal pasiseke,o gal ir nepasiseke..."
Studente
(2005.01.26 15:26)
Destytojai kalba, kad telemarketingas - nebemadingas, nes neefektyvus.
mindaugas
(2005.01.27 09:08)
To Vitoldas,
dėkui už palaikymą
!
mindaugas
(2005.01.27 09:14)
to studente,
nelabai noriu su tavim sutikti, nes daugelis aktyvių pardavimų prasideda telefonu, juk vien norint su klientu susitikt - tada reikia "išmušti" susitikimą.. na ir pan.
nusivyles
(2005.01.27 09:53)
Nera prasmes abstrakciai kalbeti apie vieno ar kito budo efektyvuma. Efektyvumas priklauso nuo situacijos ir naudotojo sugebejimo isisavinti vienoki ar kitoki buda ar metoda.
Mindaugui - jeigu is tikro troskti ziniu - internete tikrai yra ganetinai daug saltiniu ir salyginai nemokamu. Tai kad nueisi i viena ar kita kursa tikrai mazai tiketina, kad esme pakeis. Kursais tik gali patobulinti/isisavinti tam tikros konkrecios srities konkretaus metodo panaudojima. Priesingu atveju - kursu (savo ruoztu ir $) reikes labai daug. Tad kol nera Lt. ir toliau naudokis tuom kuo turi. O ziniu reikia, kita vertus, svarbiau yra ne tiek paciu ziniu turejimas, kiek ir sugebejimas jomis naudotis.
Vitoldas
(2005.01.27 10:23)
Nusivylusiam.
Su tavo issakyta mintimi graziai susisaukia vieno protingo zmogaus sugalvotas profesinės kompetencijos ugdymo ciklo apibudinimas:
1.Zinau, kad zinau ("zvaigzdziu ligos" sindromas-kai jauciuosi esas tobulumo virsune).
2.Zinau, ko nezinau (kai staiga suvoki, kad kuo daugiau zinai, tuo yra daugiau to, ka nezinai).
3.Zinau, kad zinau (kai gauni ziniu injekcija ir pagalvoji,-nu va dabar viskas aisku).
4.Zinau, kad nezinau (zinojimas virsta konkreciais elgesio budais, technikomis, metodais).
O toliau ir vel viskas nuo pradzios (zr. punkta Nr.1)...
Vitoldas
(2005.01.27 10:28)
Patikslinimas-atsiprasau.
Punktas Nr.1 turetu buti - "Nezinau, ko nezinau". Toliau viskas kaip pateikta.
Evaldas
(2005.01.27 10:55)
Sveiki,
Stratipsnis neblogas. Sakyciau, metodiskas. Sia tema galima diskutuoti ilgai. Bet kaip jau mineta, esme - kliento poreikiu tenkinimas. kaip pvz. galiu pateikti imones prekiaujancios kompiuterine technika aptarnavima: Prisireike prie vieno kompiuterio prijungti du LCD monitorius. Truputely domiuosi kompiuteriais ir zinau, kad yra vaizdo kortu kurios turi du isejimus. Bet reikalas tame, kad reikejo prijungti prie nesiojamo kompiuterio, kortos tokios ten nebuvo. Nuvaziuoju i TOPO centra, pasakau kaip ir kas yra man pareiske, kad tai nesamone. Neva, be vaizdo kortos neimanoma to padaryti. Na, galvoju, jie dirba toje srityje, geriau ismano savo darba. Nusprendziau dar truputy pavaiscioti, ir ziurau vitrinose sudeti monitoriai kurie prijungti prie rietaiso, kuriuo galima sujungti 2, 4 ir daugiau monitoriu. Toliau klausiu, ar neprekiaja tokiais irengimais, man rezia, kad cia "specialus", kuriu paprastai nenusipirksi... Tvarkoj... Vaziuojam i BMS MEGAPOLi. Vel viska isdetau. Man atsauna:" Tegyvuoja MAXTOR bla bla bla..." Kas cia dabar!? Cia pasirodo vaizdo korta kuri turi tuos du isejimus. Toliau sukandes dantis badau pirstu i lentynoje stovinti paskirstyja, o jis "teliuko akim" ziuri i mane. Galiausiai susisnekejom ir issiaiskinau, kad "specialius" irenginius galima nusipirkti... O kur mano poreikiu/problemos issiaiskinimas... Gerai, kad suprantu kas tas Maxtor is su kuo jis valgomas. O ka daryti zmogeliui kuris nieko nesupranta apie kompiuterius?! Jam perkant kompiuteri paklaus: kiek nori RAM'o, koks hardo dydis, kechas, kokia motka ir t.t... Esu vadybininkas ir juokas ima kai norint nusipirkti daikta viskas apsivercia aukstyn kojom, as turiu issiaiskinti, ka pardavejas zino apie produkta ir kokios sprodukto savybes naudingos man... Reiktu orientuotis i vartotoja, o ne i produkta.
To Studente :
Visos priemones yra veiksmingos, svarbiausia, kaip tu jas naudoji!
Evaldas
(2005.01.27 10:59)
To nusivyles:
Noreciau trupyti pridurti. Pinigai yra materiali tavo igudziu bei ziniu sugebejimo pritaikyti israiska.
Vitoldas
(2005.01.27 11:32)
Evaldui.
Sauniai aprasytas atvejis - noreciau panaudoti kokiame seminare, bet jauciu nesugebesiu pakartoti.
Tik koks paradoksas iseina. Neseniai vykusio seminaro metu paprasiau dalyvius (pardavimo vadybininkus) prisiminti tuos atvejus, kai jie ka nors pirko ir is "pirkejo" pozicijos apibudinti, ko jie tikejosi is pardavejo ir ka gavo. Atsakymai buvo - nors i vadoveli dek. Kai po pusvalandzio modeliavome pardavimo situacijas ir jiems teko sugrizti i "pardavejo" vaidmeni, atrodo, tarsi, juos kazkas pakeite ir jie akimirksniu pamirso, ko jie patys tikejosi, kai dar visai neseniai buvo "pirkejais".
Dabar galvoju, nejaugi musu smegenu hardai tokios mazos talpos, kad neleidzia mums "palaikyti" vienu metu siu abieju vaidmenu? O gal kazkur kitur suo pakastas?
Evaldas
(2005.01.27 12:39)
Gerb. Vitoldai,
Manau, problema yra, kai mes ko nors norime ir mums reikia, mes aiskiai tai suprantame. O kai reikia issiaiskinti kito zmogaus poreikius, asmenine patirtis ir zinios ima virsu. Mes savo poreikius stengiames sulyginti su kitu, o tai yra klaida. Nes tada mes jau "zinome", ko reikia klientui. To pasekoje, uzduodami netinkami klausimai ir , kas blogiausia, kliento problema tampa ne pirmoje vietoje. Reiktu i tai pazvelgti tusciu hardu
Ir sukaupus pakankakamai informacijos daryti isvadas, ka dazniausiai mes darome atvirksciai.
nusivyles
(2005.01.27 12:51)
Evaldui,
Kitaip sakant, kas turtingesnis, tas protingesnis?Nesutinku:
1. Tai priklauso nuo to, kokius tikslus sau zmogus stato. Pazistu kruva zmoniu, kurie noredami galetu tikrai gerai uzsidirbti, bet to nedaro, nes turi kitu tikslu (pvz. skirti daugiau laiko seimai, pomegiams ir t.t.)
2. Pinigai gali buti nebutinai uzdirbami. O ir uzdirbti yra ivairiu budu (moraliu ir ne itin)....
P.S. Siaip geriau visuomet tokiais atvejais taupyti ir taip senkancias ozono atsargas
ir skambinti ar pasidometi per interneta - ne kart isitikinau, kad taip ir greiciau ir pigiau.
Evaldas
(2005.01.27 13:21)
To nusivyles.
Is dalies sutinku, is kitos ne. Visko zinoti nereikia. Esme to ka parasiau anksciau ir yra KNOW HOW. Jei tu zinai kaip uzsidirbti tiek pat per ta paty laika, tu ir turesi daugiau laiko.
nusivyles
(2005.01.27 13:42)
Cia jau prasideda demagojijos ir nieko bendro su tuo straipsniu
Vitoldas
(2005.01.27 14:06)
Evaldai,
Ziurekit, visai idomia teze isrutuliojom. Skambeti galetu taip - "Pardavejas yra tiek profesionalus, kiek, eidamas i kontakta su pirkeju, sugeba issivalyti savo "harda" nuo savo paties patirties".
Kita vertus, sis principas, ko gero, butu svarbus ne tik pirkimo - pardavimo situacijose, bet ir apskritai musu tarpusavio santykiuose.
Kaip pavyzdys - diskusijos "Verslo bangoje". Idomu, koks procentas nuo visu "Bangoje" saugomu komentaru yra parasyta is "isvalyto "hardo" pozicijos?
Evaldas
(2005.01.27 15:16)
Gerb. Vitoladi,
Pilnai sutinku su jusu mintimi. Labai tiksliai apibudinote - profesionalus. Tuo viskas ir pasakyta.
O kita mintis:"Kita vertus, sis principas, ko gero, butu svarbus ne tik pirkimo - pardavimo situacijose, bet ir apskritai musu tarpusavio santykiuose." Cia manau, yra bendravimo profesionalumas arba mokejimas klausytis ne tai kas tau patinka, o tai kas yra sakoma.
O del komentaru cia, verslo bangoje. Manau, kad tokiu pasisakymu 1%, nes visi reiskia savo nuomone, o tai jau diskutavimas su pilnu "hardu". Manau, kad tik straipsniai yra parasyti tusciu "hardu"
Nors ir tai ne visi. Kaip minejote, viskas susiveda i PROFESIONALUMA.
Evaldas
(2005.01.27 15:29)
atsiprasau, pirstai pinasi...
pradzia turetu buti...
Gerb. Vitoldai
Evaldas
(2005.01.27 15:52)
atsiprasau, pirstai pinasi...
pradzia turetu buti...
Gerb. Vitoldai
Evaldas
(2005.01.27 15:53)
atsiprasau, pirstai pinasi...
pradzia turetu buti...
Gerb. Vitoldai
lok
(2005.01.27 16:10)
Mindaugui(1 kurso studentui),
Problemu nera, tu jas pats sukuri savo mintyse-vadovaujuosi sia taisykle, padeda
Kitas dalykas visos tavo isvardintos problemos yra kliutys. Isivaizduok priesinga situacija,kad viska ka darai pasisiseka is pirmo karto, kai eini ir visi tau geles po kojom meta. Ar bus ko nors vertos tavo pergales ??? Kodel alpinistai kopia i kalnus, sala, krenta, zusta? Kuo daugiau sunkumu tuo saldesne pergale!
Kas dirba ta linkme, tam anksciau ar veliau pasiseks, kada priklauso nuo taves. nosi aukstyn!
midnaugas
(2005.01.28 10:03)
to LOK,
dėkui už puikų paspyrėjimą
dėl telemarketingo pas mane nėra kol kas kliūčių(beabejo nesu tobulas), tik "tada" išsprūdo emocijos, nes nepatekau į vieną atranką-(Finastoje), o labai norėjau tos vietos
o kas liečia mano bendravimą su klientais, tai dėl to nesiparinu, o atvirkščiai-jaučiuos gerai, man JIE yra lyg įšūkis
dėl to mėgstu pardavimo darbą, bet labai nepatinka "PREKYBOS AGENTŲ" pardavimo politika( kai gatvėje prie žmonių ar grubiai eiti per įmones ). O inete labai daug skaitau, džiaugiuos,kad yra tokių kaip šis tinklapių ir kitų, bet laiko man dažnai tam pritrūksta. Bet vadovaujuos taisykle: "KĄ ŠIANDIEN NAUJO IŠMOKAI?", todėl stengiuos laiką išnaudot kuo produktyviau! AČIŪ LOK IR VITOLDUI
Vitoldas
(2005.01.28 13:29)
Mindaugui.
Dziaugiuosi, jei kazkuo galejau padeti.
Tiesa, jei tikrai ir manai kaip parasei (...man JIE yra lyg įšūkis, dėl to mėgstu pardavimo darbą...), tai tikrai turi geras perspektyvas.
Tik maza pastabele (tokia jau musu profesijos zmoniu silpnybe - moralizuoti
)del tavo vis issprustancio "nespeju, nespeju". Visada, kai tik pajunti, kad "nespeji", prisimink dedule Paretto ir jo garsuji 20/80 principa. Beda ne tame, kad NESPEJAME, o tame, KO nespejame. Laiko daugiau tikrai neatsiras - dabar laiko turiu maziau negu studiju laikais
. Jei zinai, kurie 20% tavo veiklos duoda 80% rezultato, tai "nesiparink" jei kazko nespeji is tu 80% veiklos, kurie duoda 20% rezultato
.
Algirdas
(2005.02.15 12:29)
Įdomi diskusija, atleiskit kolegos bet kaip gėjų klube, vieni kitus giriam ir atsiprašinėjam be galo...
Norėčiau pono Vitoldo paklausti kaip jis mano ar aplamai internete, auditorijoje ar iš vadovėlio galima išmokti parduoti ir kokia yra jūsų pardavimų patirtis? Manau kad seminarą jus galite parduoti, tačiau ar per savaitę galėtumėte parduoti bent dešimčiai klientų savo straipsnių?
Manau kad pardavimas kaip sportas ir jo galima išmokti tik treniruotėse turint talentą ir įgimtas savybes. Realioje situacijoje labai retai galima sutikti profesionalų pardavėją, kuris parduodamas jaustų malonumą ir nesusinervuotų, kada po pusvalandžio daryto pristatymo aš pasakysiu, "tai ką jūs siūlote yra ne man".Negali būti profesionalus pardavėjas gaudamas atlyginimo minimumą.
O dėl straipsnio tai visa tai jau daug kartų girdėta ir ne tik "Verslo žinių" prieduose. Įdomiau būtų girdėti kiek efektyvaus pardavimo metodai taikomi vakarų pardavėjų tinka lietuvio mentalitetui. O ir tuose pačiuose vakaruose marketingas jau nuo vartotojo pasisukęs į konkurentus...
Vitoldas
(2005.02.15 21:42)
Algirdui.
Fain. O as vis galvoju, ko siai diskusijai taip truko. Pasirodo, pasiraitoti kelnes ir gerai issispardyti vienas kitam uzpakalius. Net neisivaizdavau, kad priesingu atveju gali netycia buti priskirtas mazumoms. Visgi geras daiktas - tas internetas. Tik cia gali spardyti i kaire ir i desine ir islikti nematomas - va pasirodo, kur tikrasis vyriskumas.
Algirdas
(2005.02.18 17:51)
Atsiprašau jeigu ką įžeidžiau, tačiau tikrai esu įsitikinęs, kad auditorijoje ir tuo labiai internete išmokti prekiauti negalima. Ne spardymesi esmė, o esmė kada mokytojas parduoda tai ,ko pirkėjas nepanaudos nusipirkęs, todėl ir profesionalus pardavėjas visada susikuria savo metodą ir tai yra jo kūrybos produktas ir jis labai retai kada yra parduodamas: tai yra jo nuosavybė.
Suprantu ponas Vitoldai Jūsų straipsnį tik kaip reklamą siekiant pritraukti klientų suteikiant jiems viltį "Pirma profesionalaus pardavimo vadybininko aksioma pardavėjais ne gimstama, o tampama." Suprantu tiesiogiai: "ateik pas mane ir aš padarysiu iš tavęs profesionalų pardavėją". Mokytojui visada gerai "pasimatuoti" toks straipsnelis parodo ar dar tai ką tu propaguoji yra aktualu klientui.
Deja tai ką jūs rašote aš jau esu skaitęs kita kalba ir kito autoriaus.
Linkėjimai ir gerų darbų mokytojai, deja jūs tik mokytojai, bet ne prekybininkai.
Vitoldas
(2005.02.18 21:23)
Algirdui.
Aciu uz nauja posuki sioje diskusijoje.
Tik niekaip nesuprantu vieno dalyko. Jei esate sventai isitikines tuo, kad visi tekstai tik propoganda, reklama, akiu dumimas ir vienintelis kelias i profesionaluma yra tik asmenine patirtimi "susirinkti guzai", tai kuriems galams visa tai skaitote?! O kad skaitote daug ir ivairiomis kalbomis, Algirdai, pats net abiejuose komentaruose prasitarete. Nejaugi tiek laiko sudeginate tik tam, kad eilini karta sau pasakyti - "Na ar nesakiau..."
ONIC
(2005.04.30 03:36)
Atgaivinkite atmintyje visus tuos atvejus, kai per pastaruosius keletą metų pirkote bent kiek stambesnį daiktą šaldytuvą, televizorių, vaizdo grotuvą, dauginimo aparatą.
"Ar bent vienas pardavėjas po to paskambino jums, kad pasiteirauti, ar viskas tvarkoje, ar esate patenkintas pirkiniu, ar neiškilo kokių nesklandumų ekspluatuojant įrenginį, ar nereikia pagalbos? Esu tikras, kad vargu"
Vat čia Tamsta autorius ir klysta.. yra tokių pardavėjų..
Lina
(2005.11.28 11:17)
Daug cia visko prirasyta.. sunku nauja dvirati beisrasti..
Noriu pasakyti tik keleta dalyku: pirma- Vitoldai, smagu rasti Jusu straipsniukus cia, ir kaskart "vartant" juos atsiminti girdetas tiesas.. man ypac patinka gydytojo-kliento paralele, dazna, bet labai lengvai suprantama ir priimtina
ir zvejo-braskes..
o tiems, kurie apsikrecia pesimizmu ir mato dideli skirtuma tarp teorijos ir praktikos, norisi tik pasakyti- is tikruju, brangieji, bet kokia informacija, neisbandyta praktikoje, yra pasmerkta likti tik teorija.. pasakysite, kad bandete ir nepasiteisino? ka gi, gal kazka ne taip darete? kalbu taip ne del to, kad idealiste buciau.. kalbu taip del to, kad pati ieskojau efektyvaus pardavimo paslapciu su tuo paciu M.Zavadskiu, R.Kochu, F.Betceriu ir kitais. Ir is tikruju, tereikia improvizacijos ir laikas parodo, kad ju metodai veikia netgi tame paciame Vitoldo minetame telemarketinge, pardavime, kada zmogaus net nematai, bet sugebi igyti jo pasitikejima balsu kitame laido gale...
o kad Lietuvoje pirkejai renkasi tik pigiausius produktus? ar tikrai? Ar gatveje vazineja tik pigiausios klases automobiliai? ar pirkejai miniomis plusta tik i pigiausius prekybos centrus..? Ar... apsidairykit aplink save.. pabukit pirkejo kailyje.. ir pamastykite...
Sekmes ieskojimuose..
Nerijus
(2006.01.13 19:28)
Norint is pardavejo isgauti gera rezultata reik pirma nupirkti paty pradaveja,tada jis tau nupirks kliantus.Ir dar tikrai tiesa jog pardavejas pats susikuria pardavimo strategija.
pagalbos
(2006.09.22 14:49)
prasau pagalbos, kaip turi atrodyti "ataskaita uz savaites pardavimo planu vykdyma" ? gal kas turit sablonu?
naujoke vadyboje
Vilma Kolpingo kol.
(2006.11.15 09:25)
Zinoma pardavimu skaicius priklauso nuo klientu susidomejimo, bei atsiliepimu. Vienas is budu - paveikti kliento psichologija tinkama linkme, itikinant, kad jam prekes ar paslaugos tikrai reikia. Jeigu zmogus pats sugeba atsirinkti gyvenime ko jam reikia, o ko ne, toks zmogus niekada nepasiduos itikinamas. Taciau prekybininkai yra daug kam pasiruose, kad gautu pelno. Tad nenuostabu, jog turime tiek daug ikyriu pardaveju.
kypsas
(2007.03.08 15:11)
sveiki visi pats pradejau dirbti pries keleta dienu pardavimo vadybininku penktadieni laukia pirmaisi mano poklabis su klientu vyruciai ka galetumete patarti kaip elgtis beje pardavinesiu vidaus pertvaras.
Karolis KMAIK II
(2007.09.20 20:41)
Na taip mintis atrodo labai sauni... Tik ar ji veiksminga? Pritariu kad issiaiskinti pirkejo poreikius yra pirmas pardavejo uzdavinys taciau visiskai nenaudoti "agresyvaus" pardavimo butu nelogiska. Pirkejas yra individualus savo mentalitetu, isilavinimu, amziumi ir lytimi. Labai patogu buti profesionalu kai klientas ateina su konkreciais poreikiais ir tam tikra pinigu suma tada belieka parinkti optimaliausia varianta, atsisveikinti ir tiketis kad gal kada nors jis sugrys... O kaip issiversti be agresyvaus pardavimo kai klientui reikia kazko geresnio negu turi jo kaimynas? As manau kad tam tikrais atvejais naudoti klientui nesuprantamus specifinius terminus ir analogu "neturincius" privalumus yra naudinga tam kad klientas patenkintu ne tik savo poreikius bet ir ego. Geras pardavejas yra tas kuris sugeba parduoti preke nepaisant to ar jis profas ar pradedantysis o klientai visada sugrys kai kaina ir kokybe bus otimali. Juk pardavime nera svarbu koke pardavimo strategija naudoji svarbu kad ji nestu pelna...
Aurelija B KMAIK 2-Ž
(2007.10.15 18:43)
As pritariu frazei ,, Geras pardavėjas ne tas, kuris sugeba parduoti, geras pardavėjas yra tas, pas kurį pirkėjas grįžta dar ir dar kartą". Neuztenka preke parduoti, bet reikia dar uztikrinti, kad tas pats klientas dar sugris. Is pardavejo nusipirkus nekokybiska preke, niekada nenoresi pas ji sugrizti. Bet jai buna kokybiska, tai sugrizti. Taip pat priklauso ir pardavejo aptarnavimas. Jei jis bus paniures, nemokes aptarnauti klientu, nepapasakos apie preke, tai jis atstums savo elgesiu pirkejus, kurie nueis pas geresnius konkurentus. Pardavejas turi galvoti ne tik apie kiekybe, bet ir apie kokybe, bei klientu interesus.
V2Nmonika kolpingas
(2008.10.06 19:21)
Teisingas ir naudingas straipsnis,man kaip busimai vadybinkei praversentis
AS sutinku su straipsnio autorium,kad su pirkejais vadybinkas turi kalbetis zmoniu kalba,o ne kokiais nors moksliniais terminais,turi prisitaikyti prie pirkejo kaip zmogaus ir kalbeti jo kalba,o ne vaidinti,o koks as geras vadybinkas isdestyti ,isdestyti ir ziureti pirks ar nea.As asmeniskai visada sugrisciau pas toki kuris su manim kalbejo zmoniskai ir maloniai,nors gal ir mano nuotaika buvo nekokia
Inga
(2009.10.06 16:22)
Bendrovės veikia pagal tuos pačius principus - kokybė, geras klientų aptarnavimas ir geras produkcijos skonis.Manau , patenkinti poreikį, vadinasi, pirmiausia apčiuopti arba nustatyti kliento motyvus pirkiniui įsigyti. Tai svarbiausias momentas.Kaip ir tekste mineta, kiekvienam klientui reikia dėmesio, kadangi pirkejai darosi vis reiklesni. Jiems neužtenka matyti, kaip gera prekė pati save giria. Sykį nemaloniai aptarnauti klientai visam laikui, gali užtrenkti tos parduotuvės duris.V V 2 N Inga. S
Egidijus M.
(2009.12.10 03:30)
Jeigu turimoje įmonėje iškyla problemų, klientai skundžiasi, ar tai išeina nepatenkinti. Vienas iš būdu išsiaiškinti kas negerai tai Apsimauti kliento batus kitaip sakant žiureti taip kaip žiurėtu klientas, tokiu būdu galima pamatyti tai ko dar nesat mate ir jau matytusi ka reiktų keisti. Kad atėjusiam klientui akys nušvistų.
Dovile
(2010.10.21 17:14)
Labai geras straipsniukas, labai padėsiantis jau dirbantiems vadybininkams, kuriems tenka vienu ar kitu atveju parduoti siūlomą prekę. Sutinku su straipsnio tekstu, kad vadybininkas norintis parduoti prekę turi atsižvelgti į kliento norus ir pageidavimus. Bet juk dažniausiai būna atvirkščiai, darbuotojas parduoda tai ką jam liepiama parduoti. Galbūt įsiklausius į kliento norus siūlomame asortimente nėra to ko reikia, tada dažniausia brukama kažkas panašaus į norimą daiktą, nes vadybininkas turi parduoti savo siūlomą produkciją.
Raminta Burdulyte
(2010.11.17 21:20)
Aš pati dirbu pardavimų srityje. Todėl norėčiau pasireikšti ir aš. Aš pardavinėju tiesiog savo balsu, todėl man pardavimuose labai svarbu mano nuotaika, balso tonas, intonacija. Klientą turiu užkabinti per pirmąjį sakinį, mano atveju tai pasisveikinimas ir prisistatymas. Toliau seka jo poreikių išaiškinimas. kas būna gana sunku dažnais atvejais. Klientai kuriems aš paduodu turiu juos pati surasti, ne jie mane, todėl klientai netikėtai užklupti skambučio, išgirdę nepažįstamą balsą gana atsargiai pasakoja ką jie naudoja ir kalba netiesioginėmis frazėmis. Tiesiog turiu šifruoti ką jie nori pasakyti. Po to seka tikrai ne prekės siūlymas, jokių būdų. Aš visada parodau klientui nauda jam, ką jis laimėtų, jeigu pirktų būtent iš manęs. jeigu matau jog klientas kabinasi. dar karta pabrėžiu visus prekės pliusus, ir padarau apibendrinimą. jeigu matau jog klientas nuo manęs jau nepabėgs r yra tiesiog sužavėtas tada leidžiu jam dar keletą valandų pagalvoti, jog nesijaustų perspaustas. ir tada VA BANG. Pardavimas yra.
Pagarbiai, Raminta Burdulyttė
II kursas, Kolpingo kolegija
rasa
(2010.12.06 09:05)
visose parduotuvese turi buti kokybiskas aptarnavimas, taciau tikrai ne visose toks buna. As galiu pasidziaugti varle.lt parduotuve, kuri tikrai labai orientuojasi i pirkeja ir kokybiskai aptarnauja.
Vitoldas
(2011.01.12 20:14)
Sutinku, norint, kad gerai sektųsi pardavinėti paslaugas ir produktus, reikia atsižvelgti ne į pačią prekę, bet galbūt geriau į kliento pageidavimus, nes kam klientui prekės, jeigu ji visiškai jam netinka ? Taip atsižvelgiant į klientų norus verslininkams geriau sekasi pardavinėti savo prekes. Vitoldas Juozaitis, Kolpingo kolegija, A1.
ZOdNuobbuusyMI
(2012.08.06 20:02)
Klausyk, Tomai, prieÅ” siÅ«lydamas kÄ
nors peržvelk sÄ
raÅ”Ä
mažne jau buvo?AÄiÅ« labai, Mantai, daug gÄrio radau. Jei kÄ
rasiu ko dar nebuvo, būtinai paraŔysiu.
QZFJDiKBUZNHnax
(2012.08.09 05:23)
Å iaip jei jau visų stilių patinka, tai galÄÄiau priraÅ”yti darCheerful DepressionShadowdancesdar gal PergalÄ, Nahash, Juodaragis ir Lunatic paraside, nors tie labai nežavi, bet gal visgi =).
Jūs neseniai lankėtės šiuose Verslo Bangos puslapiuose: