Verslo banga
Įmonių naujienos Renginiai Žinių bankas BLOG'as Verslo žurnalai Mano nustatymai
 Portalas turintiems tikslą.Gruodžio 22, pirmadienis 
 Straipsnių sąrašas
 Naujausi straipsniai
 Populiariausi straipsniai
Vadovas
2012 m.
Apsisukime 360 laipsnių
Prekės ženklo asmeniškumas
Parodų marketingas arba kaip tinkamai pasiruošti parodai
Šokiruojanti reklama. Ar tinka ji verslui?
Artėjantis akcininkų susirinkimas - įprasta, bet atsakinga procedūra
NK Verslas
Nr. 9
"Hansabankas" - prieš Vilniaus banką: kas laimės?
Priešas užnugaryje? Kaip susikalbėti su savo IT departamentu
Pagedusios investicijos: kodėl Lietuvos įmonės negauna naudos iš IT?
Nepaisant valdžios pastangų, IT rinka auga
Tikroji el. komercija įsibėgėja
Strategai ir konsultantai verslo mokymuose
Buriavimas rinkos štilyje
Kaip apsukti milijardą
Kaip Lietuvos valdininkai su politikais agituoja prieš Europos Sąjungą
Niekuomet mums investicijų nebus per daug
Konsultantė su niuansais
Warrenas Buffettas - gyva akcijų rinkos legenda
Metas tingėti Karibų jūros pakrantėje
Korporatyviniai sveikinimai - neišnaudota galimybė pasiekti klientą

2005-12-16
Barbora Palaitytė
spausdinti>


 
Kiekviena įmonė rudens pabaigoje susiduria su tradiciniais rūpesčiais – kalėdiniais sveikinimais partneriams bei klientams. Kas kartą iš naujo sprendžiami "amžinieji" klausimai: kaip išsiskirti iš tūkstančio atvirukų krūvos, koks tekstas ar vaizdas gali tinkamai atspindėti įmonės įvaizdį, ar noras priminti apie save pasinaudojant šventėmis nėra blogas tonas.

Lietuvos įmonių vadovai susiduria su girdėta sąvoka – korporatyviniai sveikinimai. Tai daug daugiau nei metų pabaigos ir pradžios šventiniai sveikinimo atvirukai. Korporatyviniai sveikinimai – užsienyje ypač plačiai taikomas, tačiau Lietuvoje dar nenaudojamas originalus būdas pasiekti klientą. Tai nepanaudotas raktas į išradingą verslą.

Kas yra korporatyvinis sveikinimas?

Kuris iš mūsų nėra siuntęs ar gavęs tradicinio sveikinimų atviruko? Prieš šventes biuro darbuotojai gali juose tiesiog maudytis... Jungtinėse Amerikos Valstijose per metus parduodama 7,4 milijardų atvirukų.

Tai 235 atvirukai per sekundę! Kyla natūralus klausimas, kaip tokiame informacijos sraute tapti matomu? Korporatyvinis sveikinimas – tai toks pat asmeninis netiesioginės komunikacijos būdas, be įprasto siuntėjo (įmonės) ir gavėjo (kliento), dar įtraukiantis ir trečią šalį – kūrybinius darbuotojus (pavyzdžiui, reklamos ar ryšių su visuomene agentūrą), kuriančius idėjas ir kompanijos vardu perteikiančius sukurtą sveikinimą klientui.

Korporatyviniai sveikinimai gali būti naudojami ne tik švenčių proga, bet ir visuose pardavimų ciklų etapuose – tai jau jūsų įmonės darbuotojų fantazijos reikalas. Svarbu tokiame darbe nepamiršti šypsenos. Originalus ir nuotaikingas atvirukas pradžiugins net labiausiai užsiėmusį verslininką. Jei svarstote, ar išbandyti šį susisiekimo su klientais būdą, pirmiausia peržvelkite siūlomus spalvingus atvirukus vietos prekybos centre ar knygyne. Tikrai pasisemsite idėjų! Tačiau nerizikuokite vogdami svetimas mintis – dažna įmonė (potencialus klientas) įvairiomis progomis gauna daug sveikinimų, todėl pasikartojimas bus greitai pastebėtas. Netaupykite savo įvaizdžio sąskaita!

Korporatyvinių sveikimų rūšys:

  • Klientų paieškos / informaciniai:
    "Reikalavimas dirbti su geriausiais – štai kas mus išskiria iš kitų".
  • Padėkos:
    "Mes žinome, kad turite daugybę pasiūlymų. Dėkui, kad renkatės mus."
  • Nuorodų:
    "Draugai klausia Jūsų patarimo? Mes būtume dėkingi, jei rekomenduotumėte mus."
  • Atsiprašymo:
    "Bėdos po vieną nevaikšto – priimkite mūsų atsiprašymą."
  • Asmeninių švenčių (gimimo dienos, įmonės jubiliejaus ir kt.):
    "Jūsų gimtadienį švenčia daug daugiau žmonių, nei įsivaizduojate!"
  • Visuotinių švenčių (Kalėdų, Velykų ir kt. ):
    "Kviečiame ne tik dirbti kartu, bet ir švęsti."
  • Klientų lojalumo skatinimo:
    "Mes žinome, koks brangus Jūsų laikas, – galime sutaupyti Jūsų laiką ir pinigus, tik suteikite mums dar vieną progą parodyti kaip."
Kodėl verta išbandyti korporatyvinius sveikinimus?

Asmeniška

Atvirukas – asmeniškiausias sveikinimo būdas, tad kodėl jo nepritaikius versle, kur dažno darbuotojo stalas ar elektroninio pašto dėžutė lūžta nuo pluošto formalių, beveik identiškų laiškų? Taigi kompanijos siunčiamas korporatyvinis sveikinimas būtų šiltas, nuoširdus kreipimasis į klientą, pabrėžiantis unikalų tarpusavio ryšį ir kliento svarbą kompanijai.

Efektyvu

Vis didėjant konkurencijai prekių ir paslaugų rinkoje, geriausias būdas išlikti ir padidinti pardavimus – naujo, originalaus kelio į kliento širdį suradimas. Trumpas, taiklus, sąmojingas korporatyvinis sveikinimas ne tik išskirs Jūsų pranešimą iš pluošto laiškų. Originalus pranešimas galės būti pakabinamas ant sienos biure ir rodomas kitiems su šypsena. Jūsų žinutė taip pasieks vis daugiau žmonių (potencialių klientų)!

Tobulina bendravimą

Korporatyvinis verslo sveikinimas – tai originalus būdas, galintis pasakyti daug naudingos informacijos apie įmonę. Pavyzdžiui, pardavimų ar rinkodaros skyriaus darbuotojo siunčiamos naujienos gali klientui atrodyti per daug tiesmukos ar netaktiškos ir susilaukti tokios reakcijos kaip, pavyzdžiui: "O ne! Tik ne dar vienas skambutis iš tos įkyrios įmonės!" Reikia stengtis kūrybiškai sudominti jūsų įmone.

Nebrangu

Versle visuomet pirmiausia skaičiuojami kaštai, tad korporatyvinis sveikinimas – tai efektyvus būdas pranešti norimą žinutę be didelių finansinių investicijų ir laiko sąnaudų. Tai vienas patraukliausių verslo sprendimų nedidelėms įmonėms, ypač jei nuolatos bendradarbiaujate su reklamos agentūra.

Greita

Tyrimai rodo, kad faktinio prekės ir paslaugos pardavimo sulaukiama priminus klientui apie produktą 5–10 kartų. Palyginkite, kiek pinigų išleisite tradicinei reklamai žiniasklaidos priemonėse, informaciniuose kataloguose, kiek laiko sugaišite rašydami formalius laiškus ar pasiūlymus. Korporatyviniam sveikinimui išsiųsti pakanka vos kelių minučių. Reikia tik geros idėjos.

Korporatyvinis sveikinimas turi būti:

  • trumpas,
  • taiklus,
  • sąmojingas,
  • asmeninis,
  • originalus (niekas taip neatstumia, kaip jau kažkur girdėtos idėjos),
  • išsiskiriantis (spalvingas vokas, šmaikštus paveikslėlis – būkite kūrybingi),
  • be kalbos klaidų,
  • tekstas aiškiai įskaitomas,
  • tekstas parašytas ta kalba, kurią moka gavėjas, o ne trimis iš karto (nebūkite tinginiai!).
NEUŽMIRŠKITE: Rašant oficialų sveikinimą, reikia nurodyti sveikintojo pareigas, vardą ir pavardę. Galima nurodyti datą ir vietovę. Jos rašomos sveikinimo atviruko viršuje, dešinėje pusėje, arba apačioje, kairėje pusėje, po parašo nuoroda.

Korporatyvinių sveikinimų tendencijos

Dažnai atsitinka taip, kad jūsų siųstas sveikinimas klientui sukelia šypseną. Deja, pašaipią... Metas pamiršti pirktinius atvirukus su apsnigtomis eglėmis, pablizgintomis gėlių puokštėmis ir viduje rašomais eiliuotais tekstais. Tai tiesiog dvelkia senove. Netgi solidžioms, klasikinį įvaizdį kuriančioms įmonėms rekomenduojama naudoti prozos tekstus ir kurti savo originalius atvirukus. Vis dėlto atviruke šalia gražaus vaizdelio įmonės logotipas netinka. Sveikinimas – tai netiesioginė reklama.

Pastaraisiais metais pasaulio verslo atstovai itin dažnai sveikinimus naudoja ir kaip įmonės socialumo (visuomeniškumo) išraiškos formą. Pavyzdžiui, bendrovė remia vaikų namus ir atvirukams panaudoja vaikų piešinius. Šį būdą didesnės įmonės jau taiko ir Lietuvoje. Ypač tai tinka kalėdiniams sveikinimams.

Kokie atvirukai geriausiai reprezentuoja įmonę ir kokių atvirukų nederėtų siųsti, sutiko mums pakomentuoti integruotos rinkodaros komunikacijos agentūros "ID4" direktorė Vigailė Marcinkevičienė.

  • Senas atvirukas: "Apsnigtos pušys ir pablizgintos žvakės primena sovietmečio laikų mokykloje rengtas žiemos puokščių parodėles arba filmą "Likimo ironija", kai vienodose gatvėse, vienoduose namuose, vienodose svetainėse stovėdavo vienodai papuoštos eglutės... Tokie atvirukai gali sukelti nebent nostalgiją, tačiau kai per šventes gaunate tokių 15, jie sukelia juoką – su panašiu morališkai pasenusiu atviruku niekada neišsiskirsite. O klientas dar pagalvos, kad prisipirkote labai daug atvirukų 1976 metais ir vis dar stengiatės juos išnaudoti..."

  • Naujametinis atvirukas: "Tai gerai padarytas atvirukas. Vis dėlto autoriai – reklamos agentūra! Jokio įmonės logotipo ant viršelio, neperkrautas informacija, aiški pagrindinė idėja – išsiskirti. Nėra jokio banalaus užrašo "Su Naujais metais, su nauja laime..." Naudojama tradicinė Kalėdoms raudona salva, tačiau ji – neužgožianti. Toks atvirukas sužadins malonią šypseną jį pamačius ir kitais metais tarp praeitų metų sveikinimų. Sveikinimuose svarbiausia geras skonis ir originalumas."

  • Vaikų pieštas atvirukas: "Vaikų piešiniai visuomet džiugina akį. Juk dažniausiai visi įmonių vadovai ar vadovės jau turi savų vaikų... Toks mažųjų dailininkų iš Vilniaus 1-ųjų globos namų pieštas atvirukas – įmonės visuomeninės veiklos reprezentavimas. Juk svarbu bent per šventes prisiminti tuos, kurie neturi artimo žmogaus... Tik nereikia to daryti su liūdna gaida, verksmingai – gerą nuotaiką išlaikyti būtina."

  • Padėkos atvirukas: "Padėkos, kvietimo, atsiprašymo atvirukuose galima labiau pabrėžti siuntėją – t. y. įkomponuoti įmonės logotipą ar temines spalvas. Tik reikia fantazijos, kad sveikinimus būtų galima išnaudoti ne tik švenčių proga, bet ir kitiems reklamos tikslams. Atvirukas – daug geriau nei elektroniniu paštu siunčiamos naujienos ir pasiūlymai. Gautą paštu laišką visuomet įteiks gavėjui, jis bus atplėštas ir peržiūrėtas – o kaip smagu iš voko gauti ne sąskaitą faktūrą, sutartį, bet malonią staigmeną..."

  • Neįskaitomas tekstas: "Korporatyviniai sveikinimai – tai ne rašteliai draugams. Galvojate, kad ranka rašytas tekstas atrodo asmeniškiau nei spausdintas? Taip, tačiau ranka rašyti reikia tvarkingai. Tam reikia įgudusio žmogaus, galbūt net kaligrafo... Niekas tikrai negaiš laiko šifruodamas, ką Jūs norėjote pasakyti, – na, nebent Jūsų giminaičiai... Kliento dėmesiui užkariauti turite kelias sekundes – tekstas turi sukelti šypseną, o ne klaustukus galvoje."

  • Šaltas tekstas: "Kažkodėl tapo labai populiaru siųsti sveikinimus ne vien lietuvių kalba. Mūsų šalis vis kažkur eina – tai į Sovietų, tai į Europos Sąjungą... Negi tikrai visos kompanijos staiga savo veiklą išplėtė į tiek šalių? Ar tai mažos šalies gyventojų kompleksas? Žinoma, jeigu norite pasveikinti partnerius užsienyje – lietuviškas tekstas netiks. Tačiau tikrai verta pasistengti ir padaryti šiek tiek atvirukų lietuviškai, šiek tiek rusiškai ar angliškai. Daug papildomų pinigų tai nekainuos. Leiskite kiekvienam gavėjui pasijusti, kad sveikinimas buvo skirtas jam asmeniškai, o ne siųstas urmu per tris šalis."

    Angliški kalėdiniai sveikinimai nebūna labai įvairūs. Jei Jūsų partneriai ar klientai priklauso krikščioniškajai kultūrai, tradicinis sveikinimas paprastai būna toks:

    Merry Christmas
    and best wishes for a
    Happy New Year!


    Jei bendraujate su daugianacionalinėmis bendrovėmis ir nesate tikri, ar Jūsų partneriai ar klientai švenčia Kalėdas, tuomet šventės neįvardykite:

    All of us at
    (Jūsų įmonės pavadinimas)
    join in wishing you a
    happy holiday season
    and a prosperous
    New Year!


    Kalėdų proga klientams ar partneriams galima išreikšti padėką:

    There is no time more
    appropriate than this to say
    Thank You and to wish you a
    very Happy New Year.


    arba:

    During the holiday season
    more than ever our thoughts
    turn gratefully to those who have
    made our progress possible.


    Jei partnerių santykiai draugiški, galima siųsti ir asmeniškesnį sveikinimą:

    It gives us great pleasure
    as a company and a friend to
    wish you and your family a
    Joyous Holiday Season.


    Parengė Birutė Ryvitytė

    Vokiečių kalba pasveikinti su šventėmis ir padėkoti partneriams už bendradarbiavimą galima štai taip:

    Das alte Jahr verabschiedet sich. Fuer uns ein willkommener Anlass, Ihnen fuer die angenehme Zusammenarbeit und fuer das entgegengebrachte Vertrauen zu danken. Wir wuenschen Ihnen ein frohes Weihnachtsfest und fuer das kommende Jahr alles Gute.

    arba:

    Mit unseren herzlichsten Weihnachtsgruessen verbinden wir den Dank fuer angenehme Zusammenarbeit und die besten Wuensche fuer ein gutes, erfolgreiches neues Jahr. Ihnen und Ihren Angehoerigen wuenschen wir Gesundheit, Glueck und Erfolg
    arba:

    Wir wuenschen Ihnen frohe Weihnachten und ein gutes, glueckliches, erfolgreiches neues Jahr und danken fuer die angenehme Zusammenarbeit.

    Parengė Eglė Kontutytė

    Taigi prieš išsiunčiant sveikinimus, dera gerai apgalvoti, kokiam tikslui jie yra.

    Barbora Palaitytė, Vilniaus kooperacijos kolegijos Ryšių su visuomene programos dėstytoja

  • Dalinkitės:
    Google +1

    Jūs neseniai lankėtės šiuose Verslo Bangos puslapiuose:
     Paieška
     
    Prisijunkite
    El. paštas
    Slaptažodis
     
    Patarimai
    Kaip kurti kolektyvą
    Investicija į darbuotoją
    Veiksmingi darbuotojų skatinimo būdai
    Kaip skatinti darbuotojus
    Kada darbuotojams vertėtų skirti nuobaudas
    Kas Lietuvoje uždirba daugiausiai?
    Išsilavinę ar apmokyti darbuotojai?
    Personalo atrankos būdai
    Dažniausiai pasitaikančios kandidatų vertinimo klaidos
    Interviu taktikos
    Kaip tikrinti rekomendacijas
    Kaip derėtis dėl atlygio už darbą
    Kolektyvinė sutartis
    Kaip įvertinti būsimo darbuotojo patikimumą
    Kaip pasakyti neigiamą atsakymą kandidatui
    Ar dirbame savo darbą
    Vadovo atranka (1): reikalavimai kandidatui
    Vadovo atranka (2): vertybių suderinimas
    Vadovo atranka (3): nė žingsnio be interviu
    Vadovo atranka (4): įvertinimo centrai
    Darbuotojų atranka (1)
    Darbuotojų atranka (2)
    Studentų darbus vertina darbdaviai
    Kada - stovint ar sėdint - pasitarimai vyksta efektyviau?
    Ir vėl plūstatės darbe?
    Efektyvus vadovo ir sekretorės darbas (1): kaip rasti sekretorę?
    Efektyvus vadovo ir sekretorės darbas (2): pradinis instruktažas
    Efektyvus vadovo ir sekretorės darbas (3): kasdieninis bendravimas
    Pasitenkinimo darbu veiksniai
    Pasitenkinimo darbu pasekmės
    Pasitenkinimo darbu tyrimai
    Ką reikėtų žinoti kritus į akį bendradarbiui (-ei)
    Kūrybiškumas - užslėptas ginklas
    Svarbiausia ieškantiems darbo užsienyje - kalba
    Prekybos vadyba - tai vadyba, o ne prekyba
    Kaip sutramdyti bosą?
    Kaip būti geru pardavimų vadybininku
    Ką daryti, jeigu viršininkas yra kvailys
    Etiketas versle ir karjeroje
    Kaip reikalaujama didesnės algos
    Kaip parašyti gerą CV
    Prestižinis titulas - po griežto žinių patikrinimo
    20 patarimų kur ir kaip reikėtų ieškoti gero darbo
    Darbuotojai - geriausia motyvacija vadovui
    "Stiklinių lubų" fenomenas
    Transformacinis vadovavimas
    Kaip protingai panaudoti laiką?
    Asmeninis tobulėjimas
    Moki dirbti - mokėk ir švęsti
    10 geriausių verslo dovanų
    Mainai dėl meilės
    Ugdymas ("coachingas"): istorija, kryptys, mitai
    Konfliktų sprendimas ir streso valdymas
    Jūsų šventės
    Moki dirbti - mokėk ir švęsti
    Naujienos
    10x15 cm nuotraukų spauda - už 9 ct!
    Patentinės informacijos savaitė PATINFO 2013
    Automobilis su pažeistu stiklu aplenks draudikus ir keliaus tiesiai į stiklų keitimo įmonę
    Ūkio banko turto vertinimas baigtas, opcionų pardavimo procesui kliūčių nebeliko
    Į Rusiją neįleistais pieno produktais nuo kitos savaitės prekiaus "Iki"
    "Maxima" tiesia pagalbos ranką Lietuvos pieno perdirbėjams
    Atšaukiamas nuodugnios patikros režimas Lietuvos pasienyje
    Lietuvių "startup‘ams" - galimybė prisistatyti 100 mlrd. litų investicijoms
    Lietuvoje vis dažniau darbuotojai iš darbdavių sulaukia papildomo skatinimo
    Savaitgalį Kaune padvigubėjo nekilnojamojo turto pardavimai
    daugiau  
    © 2001-2012 UAB "Report LT" | Portalą redaguoja: Rūta Trainytė, tel. 8 616 19424, el. paštas redakcija@verslobanga.lt | Reklama "Verslo bangoje" | RSS